Cuma, Ocak 04, 2013

Yeni Yıl Kurabiyeleri




     Yüz yirmi iki yıl önce hayat bulmuş bir sehpa, 2012 yılının 31 Aralık gününde yapılmış bu taze kurabiyeleri nasıl kabullendi bilmiyorum ama, sehpanın ağzı dili olsa neler diyebilirdi onu tahmin edebiliyorum. :) "Sevgili kurabiyeler; böyle rengarenk, taze, hafif badem kokunuzla çok göz alıcı durabilirsiniz ama ömrünüz en fazla birkaç gün belkide birkaç saat. :) Hatta o kadar bile vaktiniz olmayabilir. Oysa ki ben; tam 122 yıldır bu dünyaya kafa tutuyorum.  Seneye sizler gibi başkalarını da ağırlamak benim için şeref olacaktır."
Kurabiyeler ile şu emektar sehpamı, sizler için daha çok uzun dertleştirebilirdim ancak belki tarifini merak eden, benim gibi yapıp paylaşmak isteyen mutfak gönüllüleri olabilir. O zaman; kısa kesip, bu lezzetli atölyenin mamullerinden olan kurabiyemizin tarifine geçelim.

Malzemeler:

- 100 gr  Tereyağ  (Oda sıcaklığında)
- 50 gr  Margarin (Oda sıcaklığında)
- 1 Yumurta  (Oda sıcaklığında)
- 3/4 Su bardağı Pudra şekeri
- 2,5 Su Bardağı Un
- 1 Yemek kaşığı Badem Tozu
- 4-5 Damla Badem Esansı (Dr. Oetker)
- 1 Çay Bardağı Mısır nişastası

* Un, Mısır Nişastası, Badem tozu, pudra şekeri (kuru malzemeler) elenerek havalandırılır.
* Tereyağ, margarin, yumurta, badem esansı  hafifçe çırpılır.
* Kuru malzemeler, karışımın içine birkaç defada ilave edilerek, hamur kıvama getirilir.
* Buzdolabında en az 30 dakika dinlendirilir.
* Dinlendirilmiş hamur, tezgahta 0,5 cm kalınlığında açılarak, konseptinize uygun kopatlarla şekillendirilir.
* 170 C (Önceden ısıtılmış) fırında 10-12 dakika pişirilir.

Not: Kurabiyelerin üstü kızarmadan fırından alınmalı, soğuduktan sonra şeker hamuru süslemeleri yapılmalıdır. Şeker hamuru da, aynı kopatlarla kesilip, 1 çay kaşığı bal ve 2-3 çay kaşığı su karışımı ile hazırlanmış karışım yardımı ile kurabiyelere yapıştırılmalıdır. Şeker hamuru ve kurabiyenin uyumlu olabilmesi için kabartma tozu ilavesi yapılmamalıdır. 
Bundan sonrası için tavsiyem :) Öncelikle, mutfağa doğru küçük bir yürüyüş yapıp, kahve makinenize bir tebessüm yollayıp, size bir bardak kahve sunmasını beklemek olacaktır. :) Afiyet Olsun.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder