Çarşamba, Kasım 11, 2015

Limonlu lezzetlerle geri döndüm...







                  Son olarak 2 Ekim 2015'de yazmışım bloğuma. Sonbaharda çiçek açtırmışım mutfağımda... Sonrasında, çiçekler döküldü gönlümde, yaşadığımız tatsız olaylar daralttı göğsümü... En sevdiğim, kendimle hesaplaştığım, dokuz tilkiyi kuyruğunu değdirtmeden dolaştırdığım mutfağıma, kendimi bile sığdıramadım... Ne mi yaptım? Kilometrelerce yürüdüm... düşündüm... kızdım... güldüm... gerekli gereksiz alışveriş yaptım... 
                          Baktım olmuyor! "belki" dedim, "belki yine itiş kakış sığarım şu küçücük mutfağıma, açarım tezgahın üzerinden blog dünyasına bir pencere... paylaşırım, dertleşirim... misafir olurum başka mutfaklara" bölünür düşüncelerim, kaygılarım... Biliriz ya, mutsuzluklar paylaştıkça küçülür, mutluluklar ise paylaştıkça büyütülür.
                          Sevgili İlhan, eski ama eskimeyen lise yıllarından, okul sıralarını paylaştığım can dostum, " Neredesin? Nazar mı değdi sana" demiş. Sonra, Sevgili Öznur... Benim yüzünü hiç görmediğim, hiç tanışmadığım, hiç konuşmadığım ama kalemlerimizin,:) Daha doğrusu klavyelerimizin birbirini bulduğu güzel arkadaşım... Öylesine güzel ve naif bir, "geri gel" mesajı yollamış ki... Değmeyin gitsin.:)
                              Güzel arkadaşlarım anlayacağınız, "yürü... yürü nereye kadar?" diyerek girdim mutfağa, limonlu kek derken, baktım fazla limonum var, yumurtalarda benim gibi gezgin tavuklardan:)) bir de limonlu krema (lemon curd) yaparsın... Nilgün; "orada krem peynirin var, tereyağ aslanlar gibi buzdolabında beklemekte, çırpıver şunları... kat içine yavaş yavaş pudra şekerini de... Bir de yağlı kreman olsun" dedim. Eh! orasını burasını ince rendeden geçirdiğim ikinci limonum orada kalıp kurusun mu? Yok...Olmaz! kes, ince ince dilimle... bandır şekere at fırına orada karamel olsunlar...
                                 Sözün özü...Ben; döndüm galiba arkadaşlar...

 Gerekli Malzemeler:

- 4 Yumurta
- 1 1/2 Su bardağı toz şeker
- 1/2 Su bardağı Süt
- 100 gr Yumuşak margarin
- 1/4 Su bardağı sıvı yağ
- 1 Çorba kaşığı limon kabuğu rendesi
- 2 Çorba kaşığı mavi haşhaş
- 2+3/4 Su bardağı Un (Kendinden kabaran)

Cupcakelerin yapılışı:

* Yumurta ve şeker beyazlayana kadar çırpılır.
* Süt ,yumuşak margarin ve sıvı yağ  ilave edilerek çırpmaya devam edilir.
* Un elenerek havalandırılır ve sıvı malzemeye ilave edilir.
* Hazırlanan karışıma, limon kabukları ve haşhaş ilave edilerek,  kalıplara paylaştırılır ve önceden ısıtılmış 18derece fırında, kürdan testinden başarılı çıkana kadar pişirilir.

 Limonlu Krema (Lemon Curd) 

Gerekli malzemeler:

- 2 Yumurta
- 1 Limon kabuğu
- 100 ml Limon suyu
- 100 gr Toz şeker
- 50 gr Tereyağ

Yapılışı:

* Yumurta ve şeker hafifçe çırpılır.
* Limon suyu ve rendesi ilave edilerek, benmari usulu kaynayan bir suyun üzerine oturtulur.
* Karıştırmaya devam ederek, koyulaşması sağlanır.
* Koyulaşan krema suyun üzerinden alınarak, soğuk su dolu bir kapta ılınması için bekletilir.
* Ilınan kremaya tereyağ ilave edilir ve biraz dinlenmesi için buzdolabına kaldırılır.

İçleri bir miktar boşaltılan keklere, Limonlu krema doldurulur.

Süsleme Kreması:

Gerekli Malzemeler:

- 125 gr Labne
- 125 gr Tereyağ
- 250 gr Pudra şekeri
- 1 Limon kabuğu rendesi
- 1,5 yemek kaşığı Limon suyu

Yapılışı:

* Tereyağ ve Pudra şekeri mikserle iyice çırpılır. (Pürüzsüz oluncaya kadar)
* Limon kabuğu ve limon suyu eklenir.
* Labne ilave edilerek, çırpmaya devam edilir, keklerin üzerine uygulanmadan buzdolabında biraz dinlendirilir.

AFİYET OLSUN.
                              

43 yorum:

  1. Kendi elinle, kendi mutfağında yapmak her zaman daha güzel, daha sağlıklı, daha temiz, oh eline sağlık Nilgün'cüğüm, harika görünüyorlar...sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim alabilsem yiyecektim:) Ama kısmet evde yemekmiş:) Eh! yarın pazartesi, benim kuzular çıkınlarına koyup götürürler:)) Sevgiler cancağızım.

      Sil
  2. Nilguncum Ikea hayranligi muthis Turkiyede sanirim..insanlar hep orada galiba:)) En guzelini yapmissn evde kendi emeklerinle ev malzemeleri ile miss nefis cup kek ler hazirlamissin..sen bunlari yapip yapip ben yemiyorum deme sakin yenmezmi bunlar bence en azindan 5-6 tane hemen iner mideye:))) afiyetler olsun ellerine saglik canimcim..sevgilerin en buyugu nu gonderdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Benim Ikea hayranlığım yok ama dolaşabileceğim geniş bir açık alan var:) İçini dolaşmam yani. Kapalı alanlarda fazla kalamıyorum:( Bu çok eskiden beri var olan bir fobi:( Esasında çok yol kattettim. Arabaların arka koltuğuna binmemek, asansörde kalmak gibi eşlik edenler vardı. Şimdi iyiyim:) Cupcakeleri yeme eylemine gelince, keşke yiyebilsem ama mümkün değil. Günde 1 tane ile sınırlı:( Her sokağa çıktığımda gofretleri yiyerek dolaştığım günler çok gerilerde kaldı:) Yediklerime sayıyorum. Benden de kocamanından sevgiler.:))

      Sil
  3. Nilgün'cüm ellerine sağlık limon aromasına bayılırım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deryacığım. İçinde limon olan her türlü imalata ben de bayılıyorum:) Sevgiler benden de:)

      Sil
  4. Elinize sağlık, lemon curd'u hiç evde yapmadım.Oğlum İngilterede okurken hep hazır alıp,getirirdim. Tarifinizi deneyeceğim,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon kremasının yapımı çok basit ve çabuk. Denerseniz beğenirsiniz sanıyorum. Teşekkürler ve sevgiler.

      Sil
  5. Ellerine sağlım Nilgün ablacım harika görünüyor:)karşıdan beni ye der gibi bakıyor inan :)) sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında olsaydın ikram etmek isterdim güzel kız:)) Sevgiler

      Sil
  6. Çok güzel görünüyorlar. Cupcake bayılan biri olarak limonlu hiç denememiştim. İlk fırsatta deneyeceğim inşallah.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz:)Madem seviyorsun cupcake leri, o zaman Taha ve sizler için, bu bol limonlu tarif armağan olsun:) Sevgiler.

      Sil
  7. Tabii gene gene artık alışılmış süper Nilgün tarifi.Ve tabii gene beni çok çoook aşan tarif. Ellerine sağlık artık bir şey diyemiyorum sana. İkea ya ne zaman gitsen gerçekten hep bir kalabalık. Ama dikkat ettin mi kuru kalabalık dedikleri türden. Yemek ucuz, içiecek ücretsiz gibi galiba öğrenciler falan tercih ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol İlhan:) Seni aşmadığını çok iyi biliyorum ya neyse:)) İstersen elinden kaçması mümkün değil. Aynen söylediğin gibi İkea kalabalık. Biz genelde erken gidip erken kaçmayı yeğliyoruz. Çok sıkta gitmeyiz esasında, bakmak istediğim bir kaç şey vardı şu malum alanda. Ancak; olay artık kuru kalabalığı geçmiş:( Başka bir manzara gördüm orada:( Yani çevre etkisi diyelim adına istersen... Bir daha gider miyim? Gördüklerime tekrar şahit olmak ister miyim? Bilemiyorum. En azından bulunduğumuz çevrede görmek daha az olasılık. Üzgünüm ama gerçek!

      Sil
    2. Sen niye boşladın bloğunu anlayabilmiş değildim. Hani bir konuda facebook da takılmıştım ya sana bu durumu da görünce acaba mı demeye başladım. :))

      Sil
  8. Çok farklı ve güzel bir tarif olmuş canım..Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracığım teşekkürler yorumun için. Lezzeti gerçekten, limon severler için biçilmiş kaftan:)) Tatilde olduğum için geç cevapladım özür:)

      Sil
  9. Nilgün'cüğüm, şükür kavuşturana :))
    Ne zamandır sizleri ziyaret edemiyordum... Kendimi yuvaya dönmüş gibi hissediyorum :))

    İkeaya gitmeyi bende çok severim, genellikle hafta içi gidiyoruz ve daha az sayıda insan oluyor. Mutlaka soslu köfte yenecek, alışveriş yapılacak sonra tatlı ve kahve içilecek...İkea geleneği budur bizim için de :)
    Ancak ben sıra var diye keklerden alamazsam, evde de yok demektir. Senin gibi mutfağa gir hemen bir limonlu kek yap diyebilecek biri olmadığım için, orada yediysem ne mutlu, yoksa yoktur :))
    Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahiden şükür kavuşturana:)) Yaz ayları böyle, yapılacak birşey yok. Eninde sonunda buluşuyoruz işte. İkea' yı ben de seviyorum ama " dum" desem daha doğru olacak, son gidişimden sonra:( Ya da senin gibi hafta arası uğramak lazım. Ben çok kalabalıktan sıkılıyorum ve kafam dağılıyor. Anlayacağın hafta sonu bana uygun değilmiş artık öğrendim:)) Limonlu kek... Senden kaçar mı? :)) Eminim en güzelini yaparsın:)) Kocaman sevgiler.

      Sil
  10. Canımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    Güzel arkadaşımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,
    Ne çok özlemişim o güzel tariflerini.. Bir kere Blog sayfanın şablonu değişmiş tam senlik, tam benlik olmuş pek beğendim. Sonra tariflerin güzel anlatımların yokmu beni benden aldı ama yooook rejimdeyim. Ot yiyip yürüyüş halindeyim. Taşınma da eklenince işin içine 4-5 kilo verdim daha çooook vermem gerekli. Şimdilik seyrederek beğenenlerdenim. Ellerine sağlık.
    İkea konusuna gelince burada yolu çok karışık. Bir kez gittik dönüşte kaybolduk. O nedenle yeniden gitmekten hep korktum..Sen ikeda yapılan tatlılardan daha güzelini yapıyorken iyi etmişsin iştahını eve saklamakta. Hem kuzularada faydası olmuş.
    Seni çoooook öptüm..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatım ben de tatilde bir iki kilo aldım döndüm:) Şimdi onları vermem lazım çünkü kışa onlarla girersem üstüne eklerim:)) Sıcak ekmek, simit, poğaça derken kışın kaçınılmaz oluyor bir kaç kilo. Bahara bırakmamak lazım:) Blog kapağını beğendiğine sevindim:) Güller, inciler, danteller ve nostaljik görüntü benim vazgeçilmezim:) Ben de sana kocaman sarılıyorum:))

      Sil
  11. Hola, ¿Qué tal? Sólo quería decirte que algunas
    de las imágenes no se cargan adecuadamente. He probado en 2
    navegadores diferentes y todos dan los mismos resultados .


    Visit my web page: Tanda Zap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'll be more careful for pictures. Thank you for your comment.

      Sil
    2. Bu adı olmayan dünya vatandaşının ne dediğini nasıl anladın? :)))) Ben google translate e yazdım o bile anlamadı. :))

      Sil
    3. Haaaaa:)))))))) Bu İspanyol bir dünya vatandaşı:)) dediğim gibi diğer postun, yorumlarıydı bunlar ve o postun resimleri çok güzel değildi. Bu vatandaş resimlerin kalitesi ile ilgili yorum yapmış ve tavsiyede bulunmuş:)))) Translate İspanyolca konusunda yardımcı oldu allah razı olsun ben de ona ingilizce cevap verdim:))) anlamıştır inşallah:)))

      Sil
  12. vallahi sizlere imreniyorum,ne kadar güzel tatlılar,kurabiyeler bunlar..canım çekti yahu:)) elinize sağlık ablasım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bilge Dünyamız:)) Beğenin beni çok mutlu etti.:) Ziyaretin için de teşekkür. Sevgiyle kal.

      Sil
  13. İlk defa deneyeceğim harika görünüyorlar ancak kek yumuşak oluyor mu bu tarifi uygulayınca? Ellerinize sağlık kolay gelsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esracığım, yumuşacık ve hafif nemli bir kek oluyor. Seversin sanıyorum:)) Sevgiler kucak dolusu.

      Sil
  14. Teşekkür ederim Nilgün hanım cevabınız için :) en kısa sürede deneyeceğim inşallah :) sevgilerle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birşey değil sevgili Esra:) Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana:) Sevgiyle kal.

      Sil
  15. Nilgün hanım emeğinize sağlık, harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  16. Eveeeet Nilgün sahalara dönmüştür Tabii gene benim beceremeyeceğim bir tarifle. Bakmayın sızlandığına bütün yaz gezdi. Şaka ya blogda bir sürü kişiyle tanışmış gibi oluyoruz ama herkesin iç dünyasında neler oluyor kimbilir. Bütün sıkıntılarından arınmış olduğunu umut ediyorum. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan yahu:))) Limon krema (lemon curd) yaparken daha önce de yaptığım bir tarifi uyguladım. Onu aktarırken, o postun tüm yorumları buraya yüklendi:)))) Akşam Onurcuğum oğluşum düzeltebilir inşallah:) yoksa böyle kalacak. Sen bu tarifi havada, suda yaparsın:) Kek bre:)))

      Sil
    2. Havada karada falan diyorsun da herkesin şekeri koy bırak bir tarafa olur o dedikleri kabak tatlısını 10. kerede falan başarabildim. Kalsın yorumlar böyle ne zararı var sana.

      Sil
  17. Aramıza ger, dönmene ve o güzel tariflerinle beraber çok sevindik Hayat bir merdiven inişleride var çıkışlarıda.Her ikiside biz insanlar için .Hoş geldiniz.Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. oleeeey hoşgeldiiiiiiiiin :))))

    YanıtlaSil
  19. dön tabi nilgün abla sensiz buralar yavan geliyor bana..
    bu yaptığın nefis limonlu tarifleri hangi ara yapsam acaba, hatta vakit olsa da hemen denesem dedim kendime içim gitti:)
    dediğin gibi mutluluklar paylaştıkça büyür ya hep paylaşalım paylaşalım ki hayatımızda kocaman mutluluklarımız olsun..
    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  20. Nilgünn merhaba,ayy ben de merak edip duruyordum ,Nilgün nerelerde ,niçin hiç paylaşımda bulunmuyor diyordum...Çok sevindim ses verdiğinize...Her şey güzel olsun hayatınızda inşallah ,paylaşalım çoğalsın güzellikler,azalsın mutsuzluklar :))

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Nilgün,

    İyi akşamlar. Ellerinin değdiği her şey güzelleşen ve o güzelliklerden biri cup cake'leri aldım kabul ettim ve de yemiş kadar makbule geçti. İzmir'de kardeşimin yanında olduğum için gerçi kısa bir süre kaldım. Bu nedenle,
    yorum yazmakta geciktim. Kusuruma bakma. Kardeşimi gördüğümden beri yaşamlarımızı sorguladım durdum. Hiç kimseyi ayırmaksızın, hiçbir şey beklemeden ve gücü yettiğince herkesin yardımına koşan kardeşimin yanında o insanlardan kimsecikler yok. Onlar için çektiği sıkıntılar ve yetişme tarzımızın sonuçları her şeyi içine atmaktan bugün o kötü hastalığa yakalandı. Doktoru bu hastalıkla mücadele etmen için bu hastalığı doğuran nedenleri ortadan kaldırman gerekir diyor. ÖNCE ben demek bencillik değil, SADECE ben demek bencilliktir, öncelikle kendini düşünmek zorundasın, seni üzen, seni kıran, seni kullanan insanlardan mümkün olduğu kadar uzak dur diyor. Aklımızın erdiği zamandan beri bize öğütlenen kimsenin kalbini kırma, şarkılarda olduğu gibi kırma insan kalbini yapacak ustası yok, aman elalem ne der dendi durdu ve bir türlü bize zararları dokunan insanlara hayır diyemedik. Paulo Coelho'nun bir sözü gibi, bazen insanın en büyük hatası, yüzüne gülen herkesi, kendisi gibi sanmasıdır. İş hayatına atılmasaydım belki bunları hala uyguluyor olacaktım. Bazı şeyleri geç öğrendim ama öğrendim. Galiba çok kişisel bir yorum oldu. Yağmurlu ve fırtınalı bir Ankara akşamında üzerime karamsarlık çöktü kusurlarım olduysa affola. Gelelim sizlere ana kız Türk mutfağını bitirdiniz, Balkan mutfakları bitti şimdileri İtalyan mutfağı, biz senin becerilerin ulaşmak için daha 40 fırın ekmek yememiz lazım. Umarım o adını soyadını bilmediğimiz yemekler çok güzel olmuştur. Ayrıca, kaderi kesinlikle benzemesin ama Ana Kraliçenin yanında duran kızımızın duruşu Lady Diana'yı andırıyor. Dilerim şansı hep açık olur. Yorum değil kısa hikayelere döndü. Biz yine seni burada bekliyor olacağız. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil