Pazartesi, Ocak 21, 2013

Topik




           
             Geçmişe geri dönüyorum, bu bloğa yazı yazmaya başladığımdan beri... Anılar film şeridi gibi, gözümün önünden gelip geçiyor. Topikle tanışıklığım çok eskilere dayanır. Ama; damak tadının oluşup, "Ne zaman? keyif alarak yedin" diye sorarsanız... 25 yaşlarından sonra diyebilirim. Genelde, eski demlenme sofralarının baş tacıdır. Hele soğanını elinize acımadan ilave ediyorsanız... Tadımlık değil, benim için doyumluktur.:)  Topikle ilk tanışmamdan başlayarak anlatmak istiyorum sizlere. Kalfaoğlu Sokak' taki doğduğum evden, Bahariye' deki yeni evimize taşındığımızda, üst kat komşumuz, sevgili Madam teyzem... Ne demekse..:) Hem madam... hem teyze...:) Öyle öğretmişler, ben de öyle hitap etmişim.:)  Sonraki yıllarda farkına varıyorum ki, " O",bir yemek virtüözü... Öyle ki; onunla geçirdiğim uzun yıllarda, kestaneli hindinin nasıl yapıldığı, midye dolmasına girmesi gereken baharatlar, fasulye pilakisine ilave edilen yarım çay kaşığı tarçının nelere muktedir olabileceği konularında:) teorik ve eğer iyi günündeyse :) pratik bilgilere sahip oldum. Eh ! Ailem de Arnavutluk göçmeni olunca ortaya bir karışık oldu.:)  İlk topik denemem de, sevgili Madam teyzemin eseriydi... Nurlar içinde uyusun.. İkinci denememe gelince, Modalı sevgili arkadaşım Ayda'nın kayınvalidesinin yapımıydı... O da, ilki kadar usta işiydi... Bu ustalardan aldığım tarifler ve elle, ben de uyguladım defalarca...  Her ikisinin de ortak paydaları, mutfaklarına olan derin sevgileriydi ve bana da bunu önermişlerdi... Bir yerlerden  beni görüyorlarsa; " Önerdiklerini uyguladım" demek isterim, sevgili büyüklerime...

 Malzemeler:

- 2 Su bardağı Nohut
- 1 Su bardağı tahin
- 1,5 Kg Kuru Soğan
- 1/2 Çay bardağı Kuş Üzümü
- 1/2 Çay bardağı Dolmalık fıstık
- 1/2 Çay bardağı Zeytinyağı
- 1+1/2 Yemek kaşığı Toz şeker
- 2-3 Tane Karanfil
- 1 Tatlı kaşığı tuz
- 1 Tatlı kaşığı Yenibahar
- 1 Tatlı kaşığı Tarçın
- 1/2 Tatlı kaşığı Beyaz biber
- 1/2 Tatlı kaşığı Kişniş

Yapılışı:

* Bir gece önceden ıslatılmış nohutlar, yarım çay kaşığı karbonat ilavesi ile yumuşayıncaya kadar haşlanır.
* Haşlanan nohutların kabukları soyulur ve püre haline getirilir. (Nohutlar soğumadan yapılmalıdır)
* Püre haline getirilen nohutlar; zeytinyağı, tuz ve 2-3 kaşık tahin ilavesiyle yoğurulur.
* Soğanlar piyazlık doğranır ve çok az su, 2-3 adet karanfil ilavesi ile haşlanır. (Düdüklü tencerede haşladım)
* Haşlanan soğanların suyu süzülür ve iyice sıkılır.
* 1,5 kilo soğandan çok az bir soğan elde ettiğinizi göreceksiniz.:)
* Haşlanmış soğanlara, tahin, baharatlar, kuş üzümü , dolmalık fıstık, şeker ve tuz ilave edilerek iç hazırlanır.
* Hazırlanan nohutlu hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alınır, temiz tülbent parçaları üzerine yarım santim kalınlığında yayılır (el ayası büyüklüğünde) ve hazırlanan iç ortasına koyularak, tülbentle toplanır. Bir bağcıkla bağlanır.
* Topikleriniz servise hazır. Servis sırasında üzerine limon suyu ve sızma zeytinyağı çok yakışıyor.:)

AFİYET OLSUN.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder