Cumartesi, Eylül 26, 2015

"Bir kızı olmalı insanın" demiş yazar... Benim payıma üç vefalı düştü:)))




Kızı olmalı insanın, 
Alabildiğine sadık, vefakar, 
alabildiğine zorlu ve nazenin. 

Kızı olmalı insanın, 
Canını emanet ettiğin, 
elin, ayağın, gözün kulağın, her şeyin. 

Kızı olmalı insanın, 
Hata yaptığında gözlerinin içine baktığın, 
bakar bakmaz masumiyetiyle saniyeler içinde eridiğin, 
vefasına taptığın. 

Kızı olmalı insanın, 
Evinde babasına annesine karşı nazlı niyazlı, 
sokakta cadılığından ve hışmından korktuğun. 

Kızı olmalı insanın, 
Herkes terk ettiğinde seni, 
varlığında da, yokluğunda da, evliyken de bekarken de, 
babacığım (veya) anneciğim diye kucak açtığında 
gözyaşlarıyla bağrına bastığın. 

Kızı olmalı insanın, 
Demlediği çayı süzülerek getirmesini seyrettiğin, 
pişirdiği kahvenin tadına gizlediğin, 
özenle bezediğin. 

Kızı olmalı insanın, 
Canıyla canlandığın, varlığıyla anlamlandığın 
özlemiyle ve iç çekişlerinle dağ dağ efkarlandığın. 

Kızı olmalı insanın, 
"Dünya bir yana kızım bir yana" diyebildiğin, 
üzerine titrediğin için onun eşini / dostunu dahi çok sevdiğin. 

Tanrı bana iki kız evlat ve bir de kız torun  verdi... Alabildiğine sadık ve vefakar...  Teşekkür ederim Tanrım... Doğum günün kutlu olsun kuzum... Pasta anacığından:)))

Bu güzel şiir; Dr. AHMET FİDAN'a aittir.

12 yorum:

  1. Beni çok ağlattı bu şiirin...ama çok güzel bir şiir aynı zamanda, resimdeki pasta mı sanat eseri karar veremedim :) harika ötesisin eline sağlık sen bir pastane açmalısın hep diyorum..:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdeciğim ben de çok seviyorum bu şiiri. Ama gözlerin dolmasın kıyamam:) işte kendimce yapıyorum birşeyler. Seviyorum mutfak denilen yeri;) yapılacak birşey yok. Benim güzel arkadaşım, hep aklım küçücük bir yer açmaktı mekan küçük ama içeriği dolu dolu olsun diyordum... Nerdeee memleketin haline bak! Yarınımız bile belli değil:( inşallah güzel günler göreceğiz, güneşli günler... Süreceğiz motorları maviliklere doğru...

      Sil
  2. Çok duygulandım, hiç böyle dile getirmemişti ama umarım annem de böyle düşünmüştür benim için. Mutlu yıllar kızına, allah sizleri birbirinizden ayırmasın, hep birlikte olun ve hep duygularınızı söyleyin birbirinize..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her anne evladı için böyle düşünür:))) hele hele sen:) cansın. Güzel dileklerin için teşekkür ederim dostum. Tanrı hiç birimizi sevdiklerinden ayrı düşürmesin. Kucak dolusu sevgi yolladım.

      Sil
  3. Mutlu yıllar dilerim Nilgün abla!
    bu harika şiir paylaşımı için teşekkürler nefismiş!
    ve çok şükür ki bende o şanslı olanlardanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sebuşum:) ileteceğim kendisine. Çok güzel dizeler ben de çok seviyorum. Esasında evladın kızı da bir, erkeği de.:) ama sanıyorum, kızlar anneye biraz daha yakın oluyorlar. Ya da benim oğlum olmadığı için, bilmiyorum.:) Tanrı hepimize hayırlı evlat versin. Kız ya da erkek olması farketmez:) sevgiler yolladım güzel anne.

      Sil
  4. hepinize çok çok mutlu yıllar, pastanın tarifi de olacak mı ? ama olsun yani olsaydı keşke. :))))

    YanıtlaSil
  5. pastayı görüp öylesi bayılmıştım ki yorum yapmayı bile unutmuşum:)
    mutlu ve sağlıklı yaşları olsun kızının. yine içimi açtı senin birbirinden görsel tariflerin.hep yaz sen hep üret ve hep paylaş...

    YanıtlaSil
  6. ayrıca; eminim onlar da çok şanslılardır böyle bir anneleri olduğu için:)

    YanıtlaSil
  7. Şiir gerçekten duygulandırıyor insanı. Bu pastayı sen mi yaptın gerçekten. İnanılır gibi değil nasıl bir emektir bu, nasıl bir öngürüdür, yapmadan önce insan kafasında bu tasarımı yaparken yorulur ya. Süper ötesi.

    YanıtlaSil
  8. Lutfen şiirimin altına adımı ekler misiniz

    Bu sizi ilk bilgilendirmemdir. Güzellikler adına, size düşen, eser sahibine ve emeğe saygı duyup eklemenizdir.
    Yazar: Ahmet Emin Fidan

    http://www.antoloji.com/kizi-olmali-insanin-siiri/
    http://www.ahmetfidan.com/kizi-olmali-insanin/25990/
    biri antoloji.com sayfasından, biri de kişisel resmi web sitemden orijinal hali olmak üzere bu linkler yeterli sanırım.

    Telefonum Dr-Ahmet Fidan olan facebook sayfamda da bulunmaktadır.
    Bir an önce gereğini yapmanızı rica ederim.

    ahmet emin fidan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyefendi,
      Emeğe saygı konusundaki, hatırlatmanıza binaen gereği yapılmıştır. Bilgilerinize.
      M.Nilgün.

      Sil