Çarşamba, Ekim 30, 2013

Trilece... Yine bir Arnavut Klasiği...

Trilece  ya da trileçe:)) Üç sütlü tatlı...



    Kuru Et:) Müthişti...


   Boşnak Böreği...


Manda kaymağında bekletilmiş, biber turşusu:))) Anlatılmaz, yaşanır...

     

      

                     Pendik Marina'ya yemeğe gitmeye karar verdiğimizde, bu restorana gitmek aklımızda yoktu.:)) Ancak; dünürlerimle gittiğimiz için Arnavut yoğunluğunun fazla oluşu, nerede yiyeceğimize karar vermek konusunda bizi fazla yormadı:)) Sandzak Restaurant, Balkan mutfağının amiral gemisi olarak telaffuz edilen bir yer. Müthiş yemekler ve güzel sunum biraraya gelince, oldukça hoş bir manzara çıkmış ortaya. Lezzet konusuna gelince, sadece "anlatılmaz, yaşanır" demek, kestirmeden tanım yapmak olur diye düşünüyorum. Et konusunda ise dinlendirme ve marinasyon konusundaki başarıları ayrı bir takdir unsuru. Her ne kadar, et konusunu fazla konuşma hakkım olmasa da:)) ( yemiyorum diyebilecek kadar az tüketirim) görünen köy, kılavuza ihtiyaç duymuyordu.
                   Efendimmm:))) Yenildi, içildi sıra geldi tatlılara... İşte benim ilgi alanım. Tatlı konusunda da çok alternatif vardı ancak benim favorim trilece oldu. Sanıyorum; bu lezzete bir yerden, bir zaman diliminden, sevdalı olduğum bir büyüğümün elinden aşinaydım. Bu lezzet benim, kayıtlarımın derinliklerinde bir yerlerde vardı... Emindim. Büyük kızım ve damadım, Makedonya gezilerinde yemişler ve bana uzun uzun anlatmışlardı. O halde, hafıza kayıtlarında derinliklere saklanmış bu lezzeti, gün yüzüne çıkarma zamanı gelmiştir değil mi? Haydin mutfağa dedim ve  işte size TRİLECE...:))))


Gerekli Malzeme

Keki için:

- 6 Yumurta
- 250 gr Pudra şekeri
- 400 gr Un
- 1/2 Çay bardağı ılık süt
- 2 Paket vanilya
- 1 Paket kabartma tozu
- 1/2 çay kaşığı krem tartar
- 1/4 çay  kaşığı tuz

Islatmak için:

- 1 +1/2 kg süt
- 1 + 1/2 kutu çiğ krema
- 100 gr Süt tozu.

Üzeri için.

- Karamel sos

Yapılışı:

* Yumurtaların sarısı ve beyazı ayrılır.
* Beyazların içine şekerin yarısı,tuz ve krem tartar ilave edilerek, kar haline getirilir.
* Yumurta sarıları şekerle çırpılır ve içine ılık süt ilave edilir.
* Un ve vanilya elenerek havalandırılır.
* Sütle çırpılmış yumurta ve havalandırılmış un bir kaç defada,  kar halindeki aklara ilave edilir. (Bu aşamada mikser kullanılmaz. Yumurta aklarını söndürmemek için karıştırma işlemi spatula ile yapılmalıdır.)
* Kare bir tepsinin içine yağlı kağıt döşenir ve karışım içine dökülür. Bir kaç defa hafifçe tezgaha vurularak, içindeki hava kabarcıkları söndürülür.
* 180 derece ön ısıtma yapılmış fırında pişirilir.
* Pişen kek, yağlı kağıtla alınarak, tel üzerinde soğutulur ve yağlı kağıt üzerinden soyulur.
* Kek tepsiye (Sütle ıslatılacağı için daha büyük bir tepsi kullanmalısınız) alınmadan evvel, bir kutu çiğ krema ve yarım kilo süt çırpılarak tepsinin içine dökülür.
* Kek sütün üzerine yatırılır ve yavaş yavaş kalan süt ve kremadan oluşan karışım üzerinden verilerek, kekin tüm sütü çekmesi sağlanır.
* Sütü tamamen çeken kekin üzerine, süt tozu elenir ve üzerine, bol karamel sos dökülür.
* 2-3 saat dinlendirilir.
* AFİYET OLSUNNNN:))))

40 yorum:

  1. Bakınca revaniyi andırıyor, tarife baktım çok güzel çok lezzetli belli ama yapılışı hayli zahmetliymiş, Boşnak böreği de çok merak ettim, o da harika görünüyor, turşu ise en sevdiğim şeylerden
    afiyet bal olsun Nilgün'üm
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. İrmiksiz revaniye benziyor:) Gerçekten lezzetli, krema ve süt tadını oldukça kırıyor ve esas tadı veren üzerindeki karamel sos gibi oluyor. Kreması olmasa oldukça masum gibi görünse de:)) Krema sayesinde şiddetli günahkar:)) Müjde turşu gerçekten muhteşemdi. Ama düşün ki; Turşu bile manda kaymağında 2 ay bekletiliyormuş:)) Adamlar bana tüm mutfak sırlarını açık ettiler:)) Sevgiler canımcım.

      Sil
  2. Allahım görsel şölen , hepsinden tatmak isterdim. Doğrusu bu turşuyu hiç duymamıştım, onu daha çok merak ettim.
    Süt ve kremayı içmiş keke ne denir ki, müthiş? Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim çok haklısın biz de hepsinden tatmak için, birer porsiyon numune istedik:))) Yoksa birini yesen. aklın öbüründe kalıyor ve ben tadlarını, içeriklerini şiddetle merak ettim:)) Bir de güveç kuru ile pilav vardı ki:)) Onun resmini çekmeye bile fırsat olmadı. Tatlı gerçekten güzel, sütlü kremalı tatları sevenlere, tavsiye ederim. Sevgiler kocaman.

      Sil
  3. Aklım gitti akşam akşam. Pendik hiç gitme alışkanlığım olmayan bir yer nedense. Tatlıya özellikle kaymaklı turşuya baka baka bir hal oldum. Bir de başımıza Pendik çıkardın şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moğol mutfağından sonra, sana biraz hafif gelecek ama uğra mutlaka derim:)) Kaymaklı turşu inanılmaz. Nasıl yediğimi hatırlamıyorum bile. Sana hayırlı Pendik yolları:)) Bu arada Marina hoş, çevrede kaliteli.Rahatsız olmazsın.

      Sil
  4. Bencede insanin agzini sulandirici seyler ve ben restorantlarda hep üstünkörü seyler yapilir sanirdim,epey emek veriyorlar demekki,tatli cokdegisik denemeye deger,sizede afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Bende şaşırdım. Çünkü hem sunum, hem de lezzet olağan üstü. Şımarmazlarsa büyük kazanım olur. Teşekkürler ve sevgiler:))

      Sil
  5. Revani gorunumlu sanki recel var sandim ustunde:))) Gece yarisinda sayfana yapismis vaziyette karnimdan gurultularak gelerekten..okudum..ohh neler neler yenmis oyle ama en guzelide bu guzel tatlinin tarifi olmus bizlerle paylasilan..Dunurleri buldun geziyorsun anlasilan:)) tatlini yapacagim da cig krema olayi var..burada kahvelere kullanilan krema var acaba aynisimiki?? hmm..afiyetler olsun kendi basina yemedin umarim:)) mucck

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! ben kıyamam sana:))) Reçel değil; karamel sos.:) Kahvelerde kullanılan beyazlatıcılar olmaz. Çiğ kremanın mutlaka bir karşılığı vardır. Kaymak gibi birşey. Şekersiz. Kendi başıma yemedim valla:)) Ortaklarım çok. Olsan beraber yerdik:) Sevgiler kocaman.

      Sil
  6. Süper bir lokantaymış,gitmek lazım..Resimleri bile muhteşem,tatlarını düşünemiyorum..Kek nefis bir lezzetmiş,tarifden deneyeceğim..Teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursen Hanım gerçekten süper. Fırsatınız olursa ve yolunuz düşerse mutlaka uğrayın ve tadın derim:) Teşekkürler nazik yorumunuza. Sevgiler.

      Sil
  7. Nilgün'cüğüm afiyet olsun hepinize.
    Belli ki güzel bir yermiş. Yalnız benim de aklım trilece de kaldı. Zaten belli ki bu tatlı senin gibi kraliçeler için :)
    Sevgiler canım, öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Teşekkürler Heyyfim. Bakarsın birgün prensinle yolun buralara düşer:) o zaman hep birlikte tadarız. İstanbul'dan da kocaman sevgiler yolladım. Hadi tut:)

      Sil
  8. Bu fotograflar beni benden aldi nilgun hepsi harika gorunuyor tarifte cok ilginc geldi kesinlikle denicem sevgilerimle..:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu'cum beni de, benden aldı desem yalan olmaz:)) Haklısın diyeceğim bu şartlarda. Yoğun krema ve sütlü tatlı sevenler için güzel bir lezzet.:) Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler kocaman.

      Sil
  9. Nilgün Hanım, benim de ailem Mekedonya göçmeni :)) Tarifi en kısa zamanda deneyeceğim ... Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Edacığım. Tahmin ediyorum beğeneceksiniz:)) Göçmen aileler çok ara ara yazıyorlar ve çok seviniyorum. Sevgiler

      Sil
  10. Çok iştah kabartıcı canım :) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Nilgünüm yayınladığın gün gelip baktım ama yorum bırakamamıştım şimdi tekrar okuyup inceleyince ne kadar değişik yemekleri varmış diye düşünmeden edemedim.. İnanki bu yemeklerden tatmak isterim. O kadar harika anlatmışsın ki..
    Canım benim evet sen tatlılar kraliçesisin. Ellerinden lezzet akıyor. Harika olmuş bu tarif mutlaka defterimize kaydedilip bir köşede bulunmalı unutulmamalı ve mutlaka denenmeli..Ellerine sağlık. Çokkk öptüm seni.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah benim tatlı arkadaşım. Bizler taçlarını kızlarına devretmiş ana kraliçeleriz:))) Gerçekten eski tarifleri kaybetmemeli ve yeni nesillere bir şekilde aktarmalıyız. Ben de ilk defa gittim ve bu harika yemekleri sizlerle de paylaşayım istedim.:) Gördüm ki iyi etmişim:))) Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  12. Nilgün ablacım afiyet bal şeker olsun:) hepsi birbirinden nefis görünüyor... Tatlın beni benden aldı mutlaka denemeliyim:) ellerine sağlık canım... Kocaman sevgilerimi bıraktım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Canım benim. Küçük kuzuya yap. Sütü en bol tatlı herhalde:)) Benden de kucak dolusu sevgiler.

      Sil
  13. hayatımda yediğim en güzel ve unutulmaz tatlardan biri trilece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evet gerçekten unutulmaz bir lezzet. Sevgiler.

      Sil
  14. merhaba, yazınızdan sonra bizede pendik yolları göründü , gittik yedik yerinde test ettik :) ve bayıldık ailecek oğlum meşhur köftesini ve trileçe yi yerinde kosovada yemişti öncesinde hepimiz onun gözünün içine baktık nasıl oradaki lezzet varmı diye oda bayıldı , tatlıyıda dün gece yaptım tat süper di fakat görsel de birşey eksik onu çok yakalayamadım süt ve krema çekmiş kek üzeri kremamsı bir tabaka vardı ve beyaz tabakada belirgindi karamel in altında benim yaptığımda aradaki beyaz tabaka olmadı onun için ne önerirsiniz ? sütlü karışım sonrası ekstra krema mı döksem? karamel in altındaki tabaka için ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Jülide öncelikle hoş geldin.:) Pendik Marina'da ki bu restoran gerçekten çok iyi. Afiyetler olsun diyorum. Görselinde ki eksik sütü çektirdikten sonra bolca süt tozu elemen lazım,karamel tabakasının altına:) O beyaz tabaka süt tozu.:) Tarifte yazmıştım ama gözünden kaçtı herhalde. Ellerine sağlık, bundan sonra ki yaptığında süt tozu serpersen daha da güzel olduğunu göreceksin. Sevgiler.

      Sil
  15. Ellerinize sağlık Nilgün hanım. Ben arkadaşımda yedim. Daha çok süt kreması kullanmıştı. O lezzeti unutamıyorum. Acaba tarifler neden farklı oluyor . Kekin ıslaklığı ve karemalinin verdiği lezzet harika..

    YanıtlaSil
  16. Nursevin Hanımcığım, Trilecenin bu tarifi ustasının aktarımı:) Büyüklerimin çok yaptığı ve aşina olduğum bir tat olunca, ustasından tarifi aldım ve hayata geçirdim:) Eskiden çiğ krema olmadığına göre, hakiki süt bulabilenlerin kaymağından faydalanabileceğini düşünüyorum. Pastörize sütün, bu muhteşem lezzeti oluşturması mümkün değil çünkü:) Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  17. bu hafta denedim harika bir tatlı ,karemeli kendim yaptım ama hazır karamel sos kullanılsın bence ,sizlerinde ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar lezzetli değil mi?:))) Çok haklısın. Ben de evde yapılmış karamelim varsa onu, yoksa hazır Fo'nun karamel sosunu kullanıyorum. İkisi de yakışıyor. Zaten, krema,süt ve süt tozu üçgeninin üzerine ne ilave edersen et müthiş bir lezzet:) Senin de ellerine sağlık Serapcığım. Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  18. harika bir tatlı ,ben bu hafta denedim süper bir lezzet ,karemelini kendim yapmıştım ,hazır karamelle daha lezzetli ,sizinde ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  19. trilecıyı cok merak edıyorum deneyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacığım çok lezzetli ve hafif bir tatlı. Biz ailece bayılıyoruz. Şimdiden ellerine sağlık demeliyim;) tam Ramazan tatlısı üstelik. Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  20. Bir de "Arnavut kiziyim" diye gecinirim, hatta hatta blogumun ismi bile oyle ama ben henuz bu nefis olduguna inandigim tatliyi denemedim :( Hep yapayim diyorum ama icindeki yumurta ve krema miktarina bakinca cayiyorum acikcasi. Kolestroller sinirda dikkatli olmak gerekiyor.

    En iyisi bir yapani bulup denemek dermisim!..

    Ellerinize saglik, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asumancığım gerçekten, kolesterol oranı yüksek bir tatlı, yumurta ve krema oranı çok ama çok lezzetli ve çokta bereketli bir tatlı. Bence yarım ölçü yap ve o kadarcık olsun yiyin. Ara sıra yapılınca masumlaşıyor:)) Buralarda olsaydınız, tadım konusunda yardımcı olurdum. Hem yapmak hem de tatmak:))) Sevgiler güzel arkadaşım. Bu arada aslan gibi bir Arnavut kızısın:)

      Sil
  21. Ahhh bu tatlı blogları yakıp kavurdu..Bu kadarmı güzel olurda anlatılır..Denenecekler listemin başında ama ne zaman niyetlenipte mutfağa gireceğim bilmem...Birde bakıyorum tarifler birbirinden farklı nasıl orta yolu bulacağımı bilemedim...Nilgün Hanım siz ustasından almışsınız tarifi taze süt kaymağımı hazır süt kremasımı kullanmak gerek...Gitmeden bir dilim tadayım ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Akasya kokusu;) ben yaparken bildiğimiz çiğ kremayı kullandım. Sek 'in kreması oldukça koyu oluyor. Onu kullanabilirsiniz. Ayrıca daha sonra yaptıklarımda, kremanın içine bir küçük rulo da kaymak koyarak denedim;) biraz daha ağır oldu ancak muhteşemdi;) bilginiz olsun. Bu arada önemli bir not, kaymak koyarsanız, kkrema miktarını aynı ölçüde azaltın. Kolay gelsin ve afiyetler olsun diyorum. Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil