Cumartesi, Ocak 26, 2013

Sebzeli Mercimek Çorbası



              Tekirdağın, Alpullu ilçesi yakınlarında Lahana Köyü vardır.  Babamın amca kızı olan Süyet Halamın da, o köyde bir çiftliği vardı. Tam da hayallerimdeki çiftlik evi.:) Bahçesindeki ağılda danalar, koyunlar... Kümeste tavuklar, ördekler... Bahçenin orta yerinde kocaman bir toprak fırın... Tarlasından; ekmeğine, peynirine, tereyağına kadar... Bostanından; patlıcanına, biberine kadar herşey... ama aklınıza gelecek herşey ev ürünü... Yaz gelipte okullar kapanınca evde bir kıyamet kopardı. Hepimiz sırayla gideceğiz ama üç kardeşten hangisi öncelikli gidecek? diye...  Öncelik, hep rahmetli ağabeyimin olurdu. :) İyi ki; o istemiş gitmiş... Sonra sıra bana gelirdi. Bir tek konuda büyük halamla anlaşma yapardım yola çıkmadan önce. Çiftlik evinin tuvaleti bahçede olur... ve yaz aylarında bahçede de kurbağalar olurdu.:) Tuvalete büyük halayla gidecektim. :) İşte böylece çıkardım bu rüya evine yolculuğa... Benim gittiğim yıllarda köyde elektrik yoktu ve gaz lambası ile oturulurdu geceleri sundurmada. :) Ama eğlenceyi göreceksiniz. O gaz lambasında, diğer torunlarla birlikte sessiz sinema bile oynayabiliyorduk:) Sabah gün erken başlar köylerde, daha gün doğmadan düveler arabalara sürülür ve tarlanın yolu tutulurdu. Ben şehirli kız misali geç kalkar:) Arkalarından giderdim ama asla büyüyen karpuzların tarlada çıkardıkları " çıtır çıtır" sesi duyamayacağımı anlayınca...
Tan ağarmadan ben de takıldım peşlerine. :) Köylerde hayat erken başladığından, güne de çorba ile başlanır. Yaz bile olsa sabah ayazında sıcacık bir şey içerek yola  koyulur o insanlar. :) Meğerse o kadar midevi bir icraatmış ki ancak yaşım belirli bir olgunluğa gelince anlayabildim. Yıllar sonra ben de büyüdüm ve kızlarımı dünyaya getirdim. Küçük kızım Zeyno, bir çorba fanatiği... Güne çorba ile başlamayı çok sever. Sanıyorum genetik çekim bu.:) Halacığım küçük küçük torununda aynı sen gibi... Nurlar içinde uyu.


Malzemeler:

- 1 Su bardağı Kırmızı Mercimek
- 1/2 Çay bardağı Pirinç
- 1 Adet Küçük Kereviz
- 1 Adet Patates
- 1 Adet Havuç
- 2 Adet Soğan
- 1 Çay bardağı mısır konservesi
- 1 Çorba kaşığı domates biber salçası
- 1 Adet Et Bulyon ( Et ya da tavuk suyu varsa tercih edilmeli)
- 5 Su bardağı Su
- 1/2 Çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı:

* Soğan rendelenir ve sıvı yağ içinde pembeleştirilir.
* Kereviz, havuç ve patates rendelenerek, tencereye ilave edilir.
* Üzerine su, bulyon ve sulandırılmış salça  ilave edilerek kaynamaya bırakılır.
* Su kaynayıp, sebzeler de bir taşım pişince, yıkanmış ve süzülmüş pirinçle mercimek ilave edilir.
* Tüm çorba malzemeleri pişince, el mikseri ile çekilir ve karışıma konserve mısır eklenir.
*  Üzerine (İsteğe bağlı olarak) nane ve pul biberle kızdırılmış yağ dökülür.

Çorbanız hazır. AFİYET OLSUN. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder