Perşembe, Ocak 10, 2013

Diş Buğdayı Kurabiyeleri




        Bizim ufaklık, dişlerini çıkarmakta çok güçlük çekti.  Ne  yazık ki; tam üç aylıkken başlayan belirtiler, sekizinci aya kadar sürdü.:( O ağladı, ben ağladım  desem hiç yalan olmaz. Sanıyorum insanlar, kendi çocuklarını büyütürken, sorumluluklarının, gelecek kaygılarının, iş yaşamının gerginliklerinin esiri olup, küçükleri ile günü yaşayamıyor. Ben; torunumla, sorumluluklarının anne ve babasına ait olduğu düşüncesi  ile günü gönlümce yaşıyorum. Daha sert, biraz inatçı, çokça mükemmelliyetçi ve ciddi olarak tanımlanan  ben, kendimi küçüğümün yanında, (aramızda kalsın ama), :) Yerlerde yuvarlanan, oyuncak kahve fincanlarından kahve höpürdeten, "Ali Babanın çiftliğini" söylerken, tüm hayvanların seslerini taklit etmeye çalışan, palyaço bir anneanne olarak buluyorum. :) İnanın, kendi halime inanamıyorum. Çalışma hayatım içinde, benimle mesai paylaşan arkadaşlarım, bu halimi görseler, durumun mutlaka bir doktor tarafından takip edilmesini tavsiye ederlerdi.:) Neyse...  hal böyleyken :) Ağlaya... Üzüle... İlk dişlerimizi patlattık. O zaman ne yapmalı? Cemreme diş buğdayı yapmalı. Evimizi ziyaret eden aile büyüklerimize, verilmek üzere kurabiyelerimiz ve özel şeker hamuru ile süslenmiş muffinler hazırlanmalı. Yani kısaca, anneanne mutfağa doğru yol almalı...

Malzemeler: Temel kurabiye hamuru 

- 100 gr Tereyağ (Oda ısısında)
- 50 gr Margarin (Oda ısısında)
- 1 Yumurta  (Oda ısısında)
- 2,5 Su bardağı un
- 3/4 Su bardağı Pudra Şekeri (Şeker miktarı, şeker hamuru süslemesi yapılacak kurabiyelerde 1/2 olarak kullanılabilir. 
- 1 Çay bardağı Mısır nişastası
- 1 Yemek kaşığı toz Antep fıstığı

Kalabalık katılımlarda, kurabiye hamuru malzemelerini iki katı olarak kullanıyorum. Orta boy kopatlarla, 40-45 adet kurabiye elde ediliyor.

NOT: Fırınlama ve şeker hamuru süslemeleri konusunda, " Yeni Yıl Kurabiyeleri" başlığı altındaki notdan faydalanılabilir.

AFİYET OLSUN:) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder