Perşembe, Ocak 17, 2013

Kızılcık Likörü Sakızlı ve Yıldız Anasonlu




                 Kızılcık, evimizde meyve olarak tüketilmesi fazla tercih edilmeyenlerdendir. Ama; marmelat, reçel veya likör olarak hazırlanırsa...:)))) Koydunsa, bul. :)))  Hafif buruk lezzeti ve  güzel rengi ile benim için de her zaman favorilerden olmuştur. Bu yaza kadar çeşitli aromalarla tatlandırarak yaptığım kızılcık likörüne, bu defa sakız ve yıldız anason ekleyerek, lezzette zirveyi buldum sanıyorum. :) Bundan sonra eve gelen kızılcıklar, sakız ve anasonla birlikteliğini sürdürecek... Mutfak gönüllüsü olmak, deneme yapma isteğini de geliştiriyor sanıyorum. Çünkü; bir malzemeyi elime aldığımda, nelerle uyum sağlayabileceği konusunda uzun uzun düşünürken buluyorum kendimi... Herhangi bir tarifi, birebir yapmaktan asla hoşlanmıyorum. "Bu kendi yorumum olmalı" diye başlayıp, başladığı noktadan, çok farklı olan tariflerle çıkıyorum mutfaktan.:)) Sonra da benim çeşnici başlarıma danışıyorum.:) Onlardan onay çıkarsa, yola devam...
               
                Bu tarifte de aynen bunu yaşadım, denerseniz oldukça sevebileceğiniz bir şişe likörünüz olacak.:) Kolay gelsin şimdiden...

Malzemeler:

- 1/2 Kg Kızılcık
- 2 Su bardağı Toz şeker
- 35 cc Votka
- 3-4  Adet Yıldız Anason
- 3-4 Parça Sakız

Yapılışı:

* Kızılcıklar yıkanır ve süzülür. (Çekirdeklerini çıkarmadım)
* Şeker ve kızılcıklar katlar halinde cam bir kavanoza döşenip, tülbent içine bağladığımız sakız ve yıldız anason da ilave edilerek, güneşte 15 gün bekletilir.
* Şişe arada bir sallanarak şekerin erimesi kolaylaştırılır.
* Fermantasyonun başladığı gözlemlendiğinde; votka, karışıma eklenir ve karanlık bir ortamda 2-2,5 ay likörün olgunlaşması sağlanır.
* Açıldıktan sonra içine yarım çay bardağı iyi cins bir konyak katılırsa, lezzeti daha da güzel oluyor.:))))

Bundan sonrası için, sadece "AFİYET OLSUN" diyebilirim. :)




2 yorum: