Perşembe, Mart 21, 2013

Varan 1... Şeker Hamurlu Pasta Tarifi


 Pastanın sunum görüntüsü...

1. Kat Ganaj ve kuru meyve eklenmesi,


2. Kat Fıstık krokan ve ganaj döşenmiş hali ne yazık ki fotoğraflanamadı.:) Çünkü unuttum:)))
Ganajla sıvanıp, şeker hamuru kaplanmak üzere bir gece bekletildi.


Şeker hamuru ile kaplanıp, yaptığım maketleri yerleştirmek üzere hazırlanmış hali...



                   Nihayet pastanın tarifine geçmek üzere bilgisayarın başına oturabildim. :) İçeride hallice bir yer kaplayan ütüler beni beklemekte ama onları yapmak içimden gelmiyor ne yazık ki...:) Hayatım boyunca ütü yapmaktan nefret ettim ama ütü benden nefret etmiyor.:(  "Suyla olan işler beri gelsin" diye söylenip durdum bunca yıl.:) Söylendiğimle de kaldım. Değişen bir şey yok. Günün birinde bir robot icat edilirse, muhtemelen ilk müşterisi de ben olacağım. Umarım ömrüm vefa eder.:)  Ne yapalım, söyleniyorum ama yapmaya da devam ediyorum. Başka işler çıkmadan ben pastanın tarifine geçeyim, sanıyorum en hayırlısı bu olacak.:))

Pasta keki: (40 Kişilik)
* Beyaz Kek
* Kırmızı Kek

Beyaz kek Malzemeleri:

- 8  Adet yumurta
- 2 Su bardağı Toz şeker
- 2 Su bardağı Un
- 1/2 Su Bardağı mısır nişastası
- 1 Paket Vanilya
- 1 Paket Kabartma tozu
- 1 Çay Bardağı Sıcak Su

Yapılışı:

* Un, nişasta, kabartma tozu ve vanilya elenerek bir kaba alınmalıdır.
* Yumurtaların sarı ve beyazları dikkatlice ayrılmalıdır.
* Yumurta beyazları, bir tutam tuz ilavesi ile önce düşük daha sonra hızlı devirle çırpılarak kar haline getirilmelidir. ( Ters çevrildiğinde dökülmeyecek kıvamda olana kadar)
* Kar halindeki yumurta beyazlarına, şekerin yarısı, birkaç defada ilave edilerek, parlak bir görünüm alana kadar çırpmaya devam edilmelidir.
* Yumurta sarıları şekerin kalan yarısı ile beyazlayıncaya kadar çırpılmalıdır.
* Çırpılmış  yumurta sarılarına, sıcak su ilave edilerek çırpmaya devam edilmelidir.
* Yumurta sarılı karışıma, kuru malzeme birkaç defada ilave edilmelidir.
* En son olarak; karışım, yumurta beyazlarına (sönmemesine dikkat edilerek) yavaşça eklenmeli spatula ile aşağıdan yukarıya doğru karıştırılarak homojen bir karışım haline getirilmelidir.
* Tepsinin tabanına yağlı kağıt serilmeli ve kek karışımı önceden ısıtılmış 175 derece fırında, kürdan testinden başarıyla çıkana kadar pişirilmelidir.:)


Kırmızı Kek Malzemeleri:


- 8  Adet yumurta
- 2 Su bardağı Toz şeker
- 2 Su bardağı Un
- 1/2 Su Bardağı mısır nişastası
- 2/3 Su bardağı Kakao
- 2,5 Yemek kaşığı kırmızı gıda boyası (Fo gıda boyası  kullandım)
- 1 Paket Kabartma tozu
- 10-12 damla Coconut  Aroması ( Wo marka kullandım)
- 1 Çay Bardağı Sıcak Su

Yapılışı:

*  Beyaz kekin yapılış  sıralamasına göre yapılır.  Yumurta sarılarına sıcak su eklenmesi aşamasında, coconut aroması ve gıda boyası da ilave edilmelidir.

Beyaz çikolatalı Ganaj ve ara kremasının hazırlanması:

Gerekli Malzemeler:

- 400 gr  Fildişi Kuvertür Çikolata
- 400 gr Çiğ Krema (Sek Yada Tikveşli kullanıyorum)
- 1 tatlı kaşığı tereyağ
- 1 Paket Krem şanti
- 1,5 Çay bardağı Soğuk Süt

Yapılışı:

* Çiğ Krema kaynama noktasına gelene kadar ısıtılır.
* Çikolatalar küçük parçalara bölünür ve tereyağı ile birlikte sıcak çiğ kremanın içine atılarak erimesi sağlanır.
* Oda ısısına gelene kadar soğutulur ve buzdolabına alınarak, hafifçe dondurulur.
* Krem şanti , süt ile birlikte çırpılır ve koyu kıvamlı şanti karışımı, beyaz çikolatalı ganaja eklenir.

Pastanın Katlandırılması:

* Ara katlar için kullanılacak malzemeler:
1. Kat için : 200 gr. Üryani erik, 200 gr kayısı (Küçük küpler halinde doğranmalıdır.)
2. Kat için : 400 gr Antep fıstığı krokan ( Acemoğlu sağolsun.:)))

Kekler, Coconut Monin ve su karışı ile hazırlanan şurupla ıslatılmıştır.

Kekler, kek dilimleyici ile 2 ye bölünür .(Eşit yüksekliklerde olmasına dikkat edilmelidir.) Bu pastada, beyaz-kırmızı- beyaz olmak üzere 3 kat kek kullanılmış ve 2 kat arası lezzetlendirilmiştir.

1. Kat kek şurupla ıslatılır, üzerine kalın bir tabaka halinde hazırlanan ganaj sürülür ve küçük küpler halinde kesilmiş kuru meyveler yayılır.
2. Kat kekin meyvelerin üzerine kapanacak bölümüne de ganaj sürülerek, kapatılır. Kapatılan kekin üzeri tekrar şurupla ıslatılır ve yüzeyine ganaj katmanı sürülür. Krokanlar küçük parçalar halinde dövülerek, ganajın üzerine yayılır.
3. Kat kek, ganaj sürülerek, 2 katın üzerine kapatılır ve kalan ganaj ile pastanın tümü kaplanır. Keklerin kaymasını önlemek amacı ile birkaç yerinden tahta çubuklarla sabitlenir, donması ve kuruması için buzdolabında bir gece süreyle bekletilir.

Şeker Hamuru kaplaması, bir gün sonra yapılmalıdır.

Süslemesi hayallerinizle sınırlı...:) Sevgiyle kalın. AFİYET OLSUN.:)


60 yorum:

  1. Ders gibi bu Nilgün. Bu saatte sadece yalanarak fotograflara bakınmakla yetinmeğe çalışıyorum. Ellerine kolların sağlık.

    YanıtlaSil
  2. merhaba ellerinize saglık harika olmuş:)) merak ettigim bişi var. yandaki şirinler evinin içindede kekmi var oda pastamı yoksa içinde baska bişi mi var? basarılarınızın devamını diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Adınızı yazsaydınız onunla hitap etmek isterdim.:) Şirinler evi de kekten. Üstü krema kaplı (şeker hamurunun yapışması için) en üstü de göründüğü gibi şeker hamuru ile kaplı. Keke keserek şekil verdim. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  4. adım tuba nilgun hanım. hep merak ediyordum bilgilendirmeniz için tesekkurler:)) sato falan yapıyorlar ya, onlardamı kekten yapılıyor acaba bilginiz varmı bu konuda? sanki kekten olsa devrilir gibi geliyor:)) neyse çok konustum. şimdiden bilgileriniz için tesekkurler. diger emeklerinizi merakla bekliyorum.. iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Tuğbacığım. Bu tür yapılan tüm pastalar kekten. Sadece maketler şeker hamuru ve biraz daha sert ve dayanıklı olan maket hamurları ile yapılıyor. Keklerde bildiğimiz keklerden biraz daha farklı oluyor. Üzerindeki ağırlığı taşıyabilecek (Özellikle katlı pastalar)daha sert ve dayanıklı kekler. Mesela ben doğum günü pastasının kekini 2 ayrı kekle yaptım. Dokusu biraz daha sert bu keklerin. Benim bilgilerim tecrübelerimle böyle:)Hergün biraz daha gelişiyoruz:)

    YanıtlaSil
  6. slmlar nilgün hanım pastanız toplamda dört katlı oldu değilmi?? doğru anladım. birde tepsiniz kaç cm acaba sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Elif Merhaba, Fırın kalıbı 29*42 lik Tchibo kalıp. Pasta da 4 katlı oluyor. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. öncelikle cvp verdiğiniz için tşkkr ederim benim de tchibo dan aldığım bir teflon kalıp var ama ölçüsü 23*36 sizce malzeme fazla gelirmi bu ölçüye?? ben de kızıma d.günü pastası yapmak istiyorum sizin yaptığınız gibi dikdörtgen istiyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Elifciğim kalıbın büyük gelmez. Ancak yüksekliği de önemli kalıbın. Kabarma payın müsaitse uygundur derim. Küçük kızımızın yaşını ben şimdiden kutluyorum ve sana da ellerine sağlık kolay gelsin diliyorum:) Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. sorularıma anında ve çok içten cvplar vermişsiniz çok saolun ayrıca kutladığınız için tşkkrler.. benim bi sorum daha var bu pastayı kaplamak için ne kadar şekr hamuru kullandınız yani beyaz kaplamayı soruyorum 1 kilo yeterli gelir mi?? ayrıca bir gece önceden yapsam pastayı şeker hamuru çok sertleşir mi ertesi gün d.gününe kadar?? yine çok soru sordum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim kaplama için senin de söylediğin gibi 1 kg lık paket yeterli geliyor. Kalın açmamanı tavsiye ederim. Bir gün önceden yapabilirsin buzdolabında bekletmek kaydıyle. Havalar oldukça sıcak ve erime riskine girmemek lazım. Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu:) Kuzumu tekrar kutluyorum. Analı, babalı,sağlıklı, huzurlu büyümesini diliyorum.:) Sevgiler kocaman hem annesine hem kuzusuna:)))
      Önemli: Şeker hamurunu açtıktan sonra, merdaneye sar ve pastanın üzerine geldikten sonra yavaşça yerleştir. Başarılar:)) Resmini bekliyorum pastanın:))

      Sil
  11. tamam nilgün hanım mutlaka yollicam resmi:)alnımın akıyla atlatırım inşallah.. sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim hiç şüphem yok muhteşem bir şey çıkacak:) Çünkü içinde kocaman bir sevgi var:) Kolay gelsin. Şimdiden ellerine sağlık.

      Sil
  12. tarife sıcak su eklemesek oluyor mu? ve de mısır nişastası yerine buğday nişastası kullansak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarife sıcak su eklemek işini kolaylaştırır:) Amacı yumurta sarılarını bir anlamda pişirerek yoğunlaşmasını sağlamaktır. Sıcak su eklemek istemiyorsan, 2. yöntem benmari usulü hazırlayacağın, içinde kaynayan su bulunan bir tencereye ( değmeden oturacak) yumurta sarılarının ve şekerin bulunduğu karışım kabını, bu sıcak suyun üzerinde çırparak (El blendırı ile) yoğunlaştırmaktır.:) 1. Yöntem daha kolay oluğu için önermiştim.:) 2. yöntem de, aynı işlem içindir. Normalde 2. yöntemle çalışırım. Ancak; bu d.günü pastasında 2 ayrı kek kullandığım için, mutfağım profesyonel olmadığı ve standart ev kadını mutfağı olduğu için fazla dağılmadan toplamak için sıcak su yöntemi ile çözdüm işlemi. Buğday nişastasına gelince, ben hiç kullanmadım, hafifliği ve lezzeti konusunda mısırı tercih ediyorum. Eğer kullanırsan senden bilgi bekliyorum Yaseminciğim:)) Sevgiler kocaman, kolay gelsin.

      Sil
    2. sıcak suyu ekledim açıklamayı beklememiştim. buğday nişastası kullandım kek gayet güzel kabardı. benim kalıbım azıcık küçükmüş hatta bayağı güzelce kabardı :) çok teşekkür ederim cevap için. pasta pişti süslendi 80 kişi tarafından beğenilerek yendi :) size de kolay gelsin:)

      Sil
    3. Ellerine sağlık Yasemin:) Kek güzel olduğu ve beğenildiği için çok sevindim:) Kolay gelsin bundan sonraki davetlerin içinde:) Süslenmiş resmini de paylaşsaydın keşke merak ettim:) Sevgiyle kal.

      Sil
  13. sıcak su eklemesek olurmu? eklememizin sebebi nedir teknik olarak

    ayrıca mısır nişastası yerine buğday nişastası koysak olmazmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanıyorum soru mükerrer gelmiş:) Tekrar kolay gelsin.

      Sil
  14. benim normalde kullandığım ganaj tarifnin çok dışında bir ganaj tarifi vermişsiniz. bu ganajı pastaya kapladıktan sonra ertesi güne kadar buzdolabında duruyor ya o sırada şeker hamurlu kaplama için uygun katılığa (sertliğe ulaşıyormu. şeker hamurunu tutması için sert olması gerekiyor ya ganaj kaplamasının.. benim kullandığım tarifte krema ve küvertür var sadece bazen çok katılaşabiliyor ve sürülmesi zor oluyor pandispanyanın üstüne. eğer sizin ganaj da dolaptayken serleşip kaplamaya hazır hale geliyorsa sizinkinden yapayım bende daha garanti görünüyor tarif. yarın kızımın doğum günü var pastası için uğraşıyorum. ganaj konusunda içim rahat değil sadece. çümkü son aldığım küvertür çikolatanın yağ oranı düşüktü ve ganaj fazla sulu oldu sertleştirmem bayağı zor oldu sonrasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ganaj; normalde bildiğin gibi, kuvertür çikolatanın (ama kakao yağ oranı %35-40 arasında olmalı) ısıtılan ama kaynama noktasına gelmeyen çiğ krema içinde eritilmesi ile oluşur, bazen içine az miktarda tereyağ ve istenilen aroma ilaveleri yapılabilir. Ancak; ben bu pastayı yaparken, yazdığım içerikli kremayı yaptım.ve kullandım. Pastanın üzerinde sorun yaratmadı. Şeker hamurunu sulandırmadı ve güzel yapışmasını sağladı ekstra nem oluşturmaya gerek kalmadı. Çikolatanın yağ oranı düşükse sonuç hakkında yorum yapamam. Ancak düşük yağ oranlı çikolatadan ganaj yaparken, içine ilave ettiğimiz çiğ krema oranını azaltmakta fayda var diye düşünüyorum. Yani ben 1 ölçü çikolataya 1 ölçü çiğ krema ilave ederim. Yapacağım işe göre de miktaları aynı oranda arttırırım. Belki sizin 1/2 YA DA 3/4 oranında kullanmanız yoğunluğunu ve donmasını sağlamak konusunda yardımcı olabilir. Ben göz kararı bakınca anlıyorum artık donar mı, sorun yaşar mı? diye:)) Sevgiler. Kızınızın yaşını kutluyorum. Ona analı, babalı, sağlıklı, mutlu kocaman bir ömür diliyorum. Koca koca diplomalarını görün inşallah:)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim bir dahakine sizin tarifi deneyeceğim bakalım:)

      Sil
  15. İlginç ve güzel bir tarif elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler kendi çapımda çalışıyorum işte:)) Sevgiler.

      Sil
  16. Merhaba. Şimdiye kadar gördüğüm en detaylı tarif. En kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Nülgün Hanım,
    Öncelikle ellerinize ve yaratıcılığınıza sağlık, hepsi birbirinden güzel olmuş:) İkinci olarak kızıma diş buğdayı pastası yapacağım ve yaklaşık 30-35 kişilik bir pastaya ihtiyacım olacak. bende de tchibo'nun çember kalıbı var, 30cme kadar büyüyor ve yaklaşık 8 cm yüksekliğinde. Beyaz kek tarifinizi yapmak istiyorum ve 3 kata ayırmak istiyorum ancak bu çembere ölçünüz fazla gelir mi? Bir de su bardağınız klasik 200mllik bardak mı? Çay bardağınızın ölçüsü nedir? Çok soru sordum kusura bakmayın ama hata yapmak istemiyorum:) İlginize şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Burçin:) Öncelikle kızınızın diş buğdayını kutlarım. Allah sağlıklı, uzun ömürler versin ve iyi günlerini görün inşallah. Kusura bakmayın geç cevap verdiğim için, çünkü bir Antep, Urfa gezisine gittim ve bugün döndüm.:) Tchibo'nun aynı kalıbından bende de var biliyorum. Ben dikdörtgen bu pastayı, 23*36 lık yine bir Tchibo kalıpta yapıyorum. cm2 hesabı yaparsak, 30 cm çaplı kalıp biraz daha küçük olacaktır ama yazdığım ölçüdeki hamuru kaldırabilir. Ve daha yüksek olacağı için 3 e bölünebilir. Önemli bir nokta pastayı 3 e bölerken katların çok ince olmamasına lütfen çok dikkat et çünkü parçalanma ihimali güçlenir çapı büyük olduğu için. Bir su bardağı olarak verdiğim ölçü, standart 200 mg lık su bardağıdır. Çay bardağı derken de, şu ajda bardak denilen kalın ve büyük bardaklar değil:) Laf aramızda onlarla çay içmekten hiç hoşlanmam.:))) Bildiğimiz küçük çay bardağı :) Soruların çok değildi. Lütfen sormak istediğin başka noktalarda olursa bana yazdığında cevaplarım. Bu defaki gecikme için özür dilerim. Sevgiyle kal. Kuzunu da benim için küçücük ellerinden öp lütfen:)

      Sil
  18. Sevgili Nilgün Hanım, öncelikle ellerinize ve yaratıcılığınıza sağlık, hepsi birbirinden güzel olmuş:) Kızıma diş buğdayı pastası yapacağım, yaklaşık 30-35 kişilik bir pasta olmasını istiyorum. Bende de tchibonun çember kalıbı var ve 30cme kadar büyüyor ve yaklaşık 8 cm yüksekliğinde. Beyaz kekinizden yapıp 3 kata ayırmak istiyorum, ölçünüzü bu çember ölçüsünde kullanabilir miyim? Bir de tarifinizdeki su bardağı klasik 200mllik bardak ölçüsü mü? çay bardağı ölçünüz kaç ml? Çok soru sordum kusura bakmayın ancak hata yapmak istemiyorum:) İlginize şimdiden teşekkür ederim. Sevgilerimle Burçin

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Nilgün Hanım, güzel dilekleriniz ve samimi yaklaşımınız için çok teşekkür ederim:) umuyorum geziniz güzel geçmiştir:) rica ederim özür ne demek. Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda ölçünüzü çemberime uyguluycam umarım güzel kabarır. Aklıma takılan bir soru oldu. Araştırma yaparken bir sitede ganaj da olsa şeker hamuru kaplanacak pastanın bir tam gün dolapta beklememeli gerektiği yazıyordu. Dolaptan çıkartıldığındaoda ısısıyla terleme yapacağı için şeker hamuru kaplandığında hamuru bozacağı o nedenle ganajı kaplayıp yarım saat kadar dolapta donmasını bekleyip arkasından şeker hamurunun kaplanmasının doğru olduğu yazıyordu. Aklım karıştı çünkü ben ganaj işlemini bir gece öncesinden bitirip ikram edeceğim gün şeker hamuru süslemesini yapmayı düşünüyordum. Siz ne dersiniz hangisi doğru yöntemdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burçinciğim, bugüne değin yaptığım büyük pastaların tümünde ganajla katlandırılmış ve sıvaması yapılmış keklerimi bir gece buzdolabında beklettim. Hiç sıkıntı yaşamadım. Şeker hamuru kaplandıktan sonra da, hele ki sıcaklarda mutlaka buzdolabında bekletiyorum.(Bu süreç, fazla uzun olmuyor zaten) En son maket çalışmalarını yerleştiriyorum. Torunumun 3 yaş günü için hazırladığım Minnie temalı pasta da aynı biçimde hayat buldu. Aklın karışmasın. Sorun yaşamayacağını tahmin ediyorum. En azından kendi tecrübelerimden yola çıkarak, sorun yaşamadığımı söyleyebilirim.:) Sevgiler şimdiden ellerine sağlık.

      Sil
  20. Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için Nilgün Hanımcım, deneyim herşeyden önce gelir:) dediğiniz yöntemle yapacağım. Dolaptan çıkartınca hamuru kaplamadan belli bir süre bekletiyor musunuz çıkartır çıkartmaz hemen kaplama işlemine başlıyor musunuz peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birşey değil Burçinciğim:) Katlandırılmış ve sıvaması yapılmış kekini 30-45 dakika önce dolaptan alman yeterli. Zaten o sürede de, şeker hamurunu açarsın. Şeker hamurunu açmak için mısır nişastası kullan ancak un kadar çok değil. Bir de açacağın şeker hamurunun çapını, (pastanın çapı+ kenar yüksekliğix2) hesabını yaparak açmalısın:) Sevgiler ve kolaylıklar dilerim

      Sil
  21. yazdığınız ganaj tarifi daha ekonomik ve lezzetli görünüyor yarın oğlumun doğum günü pastasını yapıcam inş güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde sevgi olan her şey mükemmel olacaktır. Oğlunuzun yaşını ben de kutluyorum. Çok güzel günlerini görmenizi dilerim. Sevgiler.

      Sil
  22. Merhaba Nilgün hanım,

    pastayı kızımın doğum günü için denemek istiyorum ama kare borcamda yada dikdörtgen bir fırın tepsisinde pişirebilir miyim?
    bir de elimde 26 cmlik çember kalıbım var onda nasıl olur?
    Kuvertür çikolata yerine bitter paket çikolata kullanılabilir mi?

    sevgiler,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Necmiye öncelikle geç cevap verdiğim için çok özür dilerim. Torunumun griple olan mücadelesi ve kızımın mutlu günü nedeniyle gelen misafirlerim buralara çok uğrayamayışıma neden oldu. Ben bu miktarda hamuru 23*36 cm lik bir kalıpta yapıyorum. Ayarlı açılabillen kalıplar var, onlardan bir tane edinebilirsen 30 cm lik açılım işine yarar diye düşünüyorum.(Böyle özel ve kalabalık toplantılar için) 26 cm lik küçük gelecektir. Kuvertür çikolatalar kakao oranları nedeniyle erimeye çok daha müsaittir. Paket market tipi bitter çikolatalarda olmaz diyemem ama, ihtiva ettiği kakao oranı önemli:)) Kızının doğum gününü ben şimdiden kutluyorum. O pasta çok güzel olacak eminim. Çünkü; Sen onu yaparken en önemli malzeme olan sevgini ilave edeceksin::))) Sevgiyle kal güzel anne ellerine sağlık.

      Sil
  23. merhaba ben de şeker hamurlu içi beyaz ganajlı pasta yapcam ama sabahtan beri araştırıyorum herkes farklı ölçü vermiş kafam çok karıştı. bir de krem şanti erimesine neden oluyomuş şeker hamurunun. bir de keki ganajladıktan sonra bigün dolapta bekletip yemeye yakın mı şeker hamuruyla kaplamak lazım. çünkü bazı sitelerde şeker hamuru dolaba girerse erir yazmıslar. yani çok pişman oldum gerçekten okadar malzeme aldım boşa gitmesin diye mecbur denicem. saatlerdir bakınıyorum internette lütfen yardımcı olun.

    YanıtlaSil
  24. Sevgili arkadaşım isminizi bilmediğim için böyle başladım kusura bakma:) Pastanın üzerini kremşanti ile kaplarsanız sulanma yapabilir. Ben tarifini verdiğim ganajla kaplıyorum. Bu tarifte açıklamayı bulabilirsiniz. Şeker hamurları marka olarak çok değişim gösteriyor. Ben Fo kullanıyorum ve buzdolabında hiçbir sorunla karşılaşmadım ancak havalar soğuk olduğu için, şeker hamuru kaplamasını yaptıktan sonra üstünü kapatarak balkonunuz varsa bekletebilirsiniz. Yukarıda size rehber olabilecek bir çok soruya verilmiş cevaplar var. isterseniz onlara da bir göz gezdirin. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  25. ismim deniz. bütün yorumları okudum nette de çok bakındım ondan aklım karıştı. fodekor mu hamurun markası şimdi baktım da benimki fodekor marka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deniz kullandığım şeker hamuru Fo Dekor ancak, onunda değişik çeşitleri var. Marzipan,(Bademli) Normal ve First Class , figür ya da obje çalışacaksan first class ı tercih etmelisin. Kolay gelsin diyorum.:) Mutlaka güzel olacak çünkü anladığım kadarıyla mutfağı seviyorsun. :)) En önemli ve kaliteli malzeme, Sevgi:)) Mutlu kal.

      Sil
  26. çok teşekkür ederim. ben de sizin pastalarınıza hayran kaldım :) evet hazır almak istemedim kızım için kendim bişeyler üretmek istedim. umarım dediğiniz gibi becerebilirim.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizciğim söylediğim gibi içine sevgi kattığın herşey beklediğinden güzel olacaktır.;) kızının yeni yaşını kutluyorum ve ona mutlu,şanslı,sağlıklı,sevdiklerinin yanıbaşında olduğu uzun bir yaşam diliyorum;)

      Sil
    2. amin güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. ilginiz için de çok teşekkürler.)

      Sil
  27. merhaba nilgün hanım yine ben deniz :) 24 cm çaplık kelepçeli kalıpta yapcam pandispanyayı 3 e bölcem becerebilirsem :) 400 gram kremaya 400 gram kuvertür beyaz çikolata ve tarifini verdiğiniz şekilde krem şantiyle karıştırsam yeter mi acaba? artması sorun değil cupcakelere de kullanıcam çünkü artanını. artarsa tabi. yoksa tekrar yapcam. özetle kaça kaç krema ve çikolata yeterli gelir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizciğim verdiğim ölçüdeki hamur 24 cm çaplı kalıp için çok fazladır. Ben 23*36 lık dikdörtgen kalıp kullanıyorum. Ganajda fazla gelir ama cupcakelerde kullanırım diyorsun. Buzdolabında 3-4 gün saklayabilirsin. 24 cm çaplı kalıp için hem kek hem de ganaj ölçüsünü yarım ölçü olarak uygulaman yeterlidir. Sevgiler

      Sil
  28. Nilgün hanım merhabalar şeker hamurunu kapladıktan sonra dolaba mı atmalıyız yoksa dışarda mı beklemeli? dışarda dolaba girmeden kaç saat dayanır acaba (deniz ben:)

    YanıtlaSil
  29. merhabalar... size bir sorum olacak .. pazar günü oğlumun doğum günü için yapmak istiyorum bu pastayı ama yukarıda da gördüğüm üzere birçok kişi pastayı şeker hamuruyla kapladıktan sonra dolaba kaldırmaya çekinir vaziyette. açıkçası tadı, dokusu vs konusunda herhangi bir tereddütüm yok ama şeker hamuru kaplamasını da cumartesi günü tamamlamak zorundayım. 24 saat dolapta beklemesinin bir sakıncası varmıdır sizce ? hiç bu kadar süre şeker hamuru kaplı dolapta beklettiniz mi ? çok acil cvp bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  30. MERHABA BEN OGLUM ICIN 2 KATLI PASTA YAPMAYI DUSUNUYRUM GANAJ OLCULERIM NE KADAR OLMALI ? BIRDE BIR GUN ONCEDEN YAPICAM PASTAMI. NASIL MUHAFAZA ETMELIYIM

    YanıtlaSil
  31. Merhaba ben kızım için diş padtası yapmak istiyorum ölçüleri ne olöalı birde marketten aldığımız %60 lık bitter çikolata ganaj için sıkınrı yarstırmı aciken cevaplarsanız sevinirim zamanım kısıtlı aniden kalkıştım bu işe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata kuvertür olursa daha iyi olur . Ölçüleri konusu, size ve ikram edeceğiniz misafir adedine göre değişir. Bence karton üzerine yapacağınız diş modelini çizin ve kesin. Bu örneği kekinizi üzerine uygulayın. Sevgiler. Güzel dişlerin sahibi minicik bebeğinizi kutluyorum.

      Sil
  32. Birde borcamda yapsam olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borcam tepsinizin ölçülerinin uygun olduğu u düşünüyorsanız kullanabilirsiniz ancak tüm taban ve yan kısımlarına yağlı kağıt kaplamak şartıyla,:) yapışma sorunu yaşamazsınız böylelikle. Tekrar sevgiler kolay gelsin

      Sil
    2. Valla ne yalan söyleyim Nilgün Hanım cevap alacağımı Hiç sanmıyorum onlarca yüzlerce kere teşekkür ederim cevap verdiğiniz için öncelikle diş bastığımız 20 kişilik olacak Borcam Nazlı 26 santim gibi kareBu arada çikolata Bizim buralarda çok zor bulunuyor sipariş etsem çok geç kalır Mümkünse kanal dışında neyle kaplayabilirim onu da söylerseniz çok sevinirim Tekrardan çok teşekkür ederim

      Sil
    3. Denizciğim mail attım almışsındır herhalde. Sevgiler

      Sil
  33. Maalesef gelmemiş nilgün hanım spamlara kadar hepsine baktım yok

    YanıtlaSil
  34. Ben dışına şeker hamuru koyucam ama küçük kalpler olarak yanlarına dizicem tamamiyle kaplamıycam kremalı çikolatalı ganajı yapmasamda sadece krem şantiyle kaplasam olurmu sadece yanlarına kalp şekilli şeker hamuru koyucam cevabınızı bekliyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  35. Merhaba ben tarifinizi çok beğendim ve 3 pastamda da uyguladım sonucu çok beğendim. 30 cm lik yuvarlak çemberde yükseklik 7 cm de yaptım tam hizasında kabarıyor tasma yok. Sadece 1 ölçü 1.kat tarifinizle 4 pat kek çıkardım. Beyaz ganajı çilekle kullandım herkes bayıldı. Teşekkürler.
    Resmi nasıl ekleyeceğimi bilemedim. :)



    YanıtlaSil