Çarşamba, Nisan 09, 2014

Mor Salkım Reçeli:)) Haydi Hanımlar Tam Zamanı...


Mor salkımlar doğada...


Salkımlar suya yatırıldı...


Bol su ile yıkandı ve saplarından ayrıldı...


Şekere yattı...


Ve....Soframızda :))


Ne içindeyim zamanın,
Ne de büsbütün dışında;
Yekpare, geniş bir anın
Parçalanmaz akışında.

Bir garip rüya rengiyle
Uyuşmuş gibi her şekil,
Rüzgarda uçan tüy bile
Benim kadar hafif değil.

Başım sükutu öğüten
Uçsuz bucaksız değirmen;
İçim muradına ermiş
Abasız, postsuz bir derviş.

Kökü bende bir sarmaşık
Olmuş dünya sezmekteyim,
Mavi, masmavi bir ışık
Ortasında yüzmekteyim.

Ahmet Hamdi Tanpınar, muhtemelen mor salkımlara bakarak yazmıştır bu şiiri:))) Ben suskun kalırken şair, şiiri ile başlangıç yapmış olsun...

Mor salkım reçeli.

Gerekli malzeme:

- 750 gr Mor salkım
- 750 gr Toz şeker
- 2 + 1/2 su bardağı su
- 1 Limon suyu

Yapılışı:

* Öncelikle salkımlardaki çiçekleri olgunlaşmış Mor salkımları topluyoruz.:) (Ben 25 iri dal kestim ve terazide ölçüsü 700 gr kadardı)
* Arasına girmiş olabilecek toz ve minik böceklere karşı, suya basıp bir kaç defa suyunu değiştiriyoruz.
* Dallarından sıyırıp, çiçeklerini; şekerle birlikte tencereye yerleştiriyoruz.( Ben bir gece beklettim)
* Şekerde bekleyen çiçeklere suyunu ekleyip, 15 dakika kaynatıyoruz. 
* Yarım limonun suyunu sıkıp, soğumaya bırakıyoruz. (Tencerenin kapağı kapalı olarak soğutulmalıdır.)
* Soğuyan reçeli, tekrar ateşe alıp 15 dakika daha kaynatıyor ve yarım limon suyu daha ekliyoruz.


 Kokusu önce mutfağı saracak, sonra da sizi sarıp sarmalayacak:)))

Mor salkımların tam zamanı olduğu için, yapmanızda fayda var.:) Şimdiden afiyetler olsun.


44 yorum:

  1. ilk defa duydum mor salkımlardan reçel olduğunu şahaneymiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanımeli ve Limon çiçeğinden de olur.:) Aynı gül reçeli gibi. Kokusu bir harika. Pişerken tüm evi sarıyor:)) Sevgiler.

      Sil
  2. Ayyy bu nasil bir tarif boyle kokulu kokulu senin bu yaraticilikta sinir tanimayan tariflerine bayiliyorum hayatim.. ilk defa duyuyorum bu receli kesinlikle denemek istiyorum bayildim fikrine bile sevgiler nilguncum:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Arzucuğum ben biraz eskileri bulup ortaya çıkarmayı seviyorum galiba:) Gelincik tarlasına düşsem ...Ah bir denk gelsem:)) Sizlere bir "Gelincik Şerbeti" yapacağım bayılacaksınız.:) Dene tıpkı gül reçeli gibi aynı mantık ve yenilebilir çiçekler olduğu için sorun da yok.:) Sevgiler zarif arkadaşım.

      Sil
  3. Nilgün'üm ilk kez duyuyorum bu reçeli bebeğim sen ne marifetli kadınsın yahu hakikaten yağ olsun diye söylemiyorum! maşallah nazar değmesin, eline sağlık afiyetle yiyin, bu arada şiir ziyafeti de çektik:))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah benim canım ya:))) Bunlar sadece, merak, araştırma, eskiye dair hatırladıklarımla ortaya çıkan şeyler. Mutfağı da sevince böyle oluyor işte. Bunca karanlık işin arasında, ruhumu dinlendiriyorum kardeşim.:) Sevgiler yolladım sana.

      Sil
  4. hiç duymamıştım nilgün,
    seni tanımak ne güzelmiş,eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacığım soranlara hep söylüyorum. Gül reçeli ile aynı mantık.:) Hanımeli, gül, akasya, limon çiçeği reçeli yapılabilenler.:) Gelincik bulun bana yaaaa:))) Onunda şerbetini yapacağım ama gelincik yok buralarda.:( Seni de tanımak çok güzel. Emel ile senin bloglarınıza bakınca, günüm aydınlık geçiyor. :) Sevgiler

      Sil
  5. Ellerine sağlık, Nilgün ablacım ilk defa duyuyorum bu reçeli merak ettim doğrusu gül yapraklarına benzettim biraz :) afiyetler olsun, şifa olsun. Şiir'de muazzam üstad'tan, sevgiler güzellikler yürekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantık aynı zaten:) Kokulu çiçekler işte. Piştiği zaman; güle göre biraz daha sertçe oluyor ama sebebi, taç yapraklarının tam olarak ayrılamayışı. Kokusu muhteşem. şerbeti de yapılabilir. Zamanı geçmeden mor salkım bulduğun yerden topla birazcık yap. Eminim beğeneceksiniz. Sevgiler beni güzel arkadaşım.

      Sil
  6. Aman Allahım!!!!
    İnanamıyorum.
    Reçeli mi var bunun? Muhteşem. Evet her yerde mor salkımlar var şimdi. Yapayım bende. Çok güzel olmuş, ne kadar güzel ve değişik bir reçel tarifi. Sana nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum. O kadar güzel şeyler katıyorsun bana. Her sayfana girdiğimde, donanıp çıkıyorum.
    Seni seviyorum. Çok teşekkürler tekrar, iyi kşi varsın Nilgünüm benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim yapılınca çok güzel oluyor. Her yer dediğin gibi yıkılıyor mor salkımlardan, bu güzel görüntünün işe yaradığı bir yerde sofralarımız olsun. Beni utandırıyorsun.:)) Hep beraber birbirimizden çok şey öğrenip, katıyoruz kendimize.:) Bak senin bloğun sayesinde, fotoğrafçılığa merak salmaya başladım.:)) Onur'a bloğunu gösterdim böyle fotoğraflar çekmek istiyorum diye.:))) Belki bir kursa bile katılabilirim bu yaştan sonra...Gelinlik bitince kafamda bu var. :)) Ben de seni çok seviyorum tatlı arkadaşım.:)

      Sil
  7. Nilgün Hanım,
    Ben de yapacağım herhalde..
    Kocca bir Mor Salkımım var burada (Samandıra)..
    Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Hanım:)) Tahmin ediyorum siz salkımların olduğu bir cennettesiniz:))) Şimdiden ellerinize sağlık. Sevgiler

      Sil
  8. Çok şaşırdım ,ben de ilk defa duyuyorum reçelinin yapıldığını! Tadını da çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damlacığım:)) Çok sık olmasa da yapanlar var.:) Biraz el oyalıyor. Hanımeli, gül , akasya, limon çiçeği reçeli yapılan çiçekler. Anneciğine sor bak:)) o mutlaka biliyordur. Bu arada annenin yaş gününü de kutluyorum. Ziyaret ettim bloğunu, kitap ve plaklar çok önemli:) bayıldım. Sevgiler yolluyorum kocaman size doğru.

      Sil
  9. Aaaa Allah'ın bozkırında ben nerden bulacağım şimdi mor salkımları :((
    Hiç duymamıştım ellerine sağlık, afiyetler olsun. Akasya çiçeğinden de olur mu, şimdi aklıma geldi.
    Öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur olur:)))) Zaten beyaz akasyadan da yapacağım kokuları muhteşemdir bilirsin:) Ben de seni cancağızım. Sevgiler.

      Sil
  10. Kokusu için bile yapmaya değer. Ellerinize sağlık muhteşem...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın değer Pembe Kekik:)) Bütün evde salınıyor o koku. Mutfakla sınırlı kaldığını sanmayın sakın:)) Sevgiler en kocamanından.

      Sil
  11. Alem Kadınsın Nilgüncüm:)
    Ne zaman sayfanı ziyaret etsem bilmediğim bir şeyle karşılaşıyorum. Bu reçeli ilk kez senden duyuyorum,deniyeceğim sayende:)

    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Destiny'im:))) Şu mutfak dediğin engin bir deniz:)) Tanrı ne verdiyse değerlendirmek lazım. Ben hiç birşeyin gereksiz yaratıldığına inanmayanlardanım:) Dene. Biliyorum önce kokusu ile yakalayacak seni:)) Sevgiler güzel dost.

      Sil
  12. Hic duymamistim mor salkim recelini ama gül recelini cok severim. Eminim cok guzeldir. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suleciğim çok benziyor zaten:) Çiçekleri biraz daha sertçe kalıyor güle göre. Birde kokusu çok güzel:)) Akasya balı derler bir bal vardır. Kokusu aynı onun gibi:)) Sevgiler can dost.

      Sil
  13. Bende duymamıştım Nilgüncüğüm.Bahçemde mor salkım var çiçeklerini döktükçe üzülüyordum hemen gidip topluyorum ve bu tarifini deniyorum.Paylaştığın için teşekkürler.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Mehtapcığım seneye mor salkımlar tekrar açana kadar, kokusu ve tadı ile sizlere sofralarınızda refakat edecek:)) Hem de ziyan olup gitmeyecek:)) Sevgiler afiyetler olsun şimdiden:)

      Sil
  14. Canim ya mor salkim dedigin leylakmi?? Yoksa mor salkim diye farkli bir cicekmi? Leylaksa bahcemde var toplayip yaparim yaz sonuna dogru..yok farkli sey ise bilemedim..sen bir kavanoz ayir ben gelince alirim:))) agacin guzelligi muthis yanliz paylastigin siir ise bir baska guzel..keyifli tatali tatli yemeli mutlu huzurlu bir hafta sonu olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim, Leylak değil onun çiçekleri, yıldız yıldızdır ama salkıma da benzer farklı şeyler yani:)) Bu mor salkım, akasyagilleeden olsa gerek. Akasyanın da beyazı, pembesi olur onun gibi daha sarmaşık gibi saran bir bitki. Kokusu çok hoş ve yenilebilir çiçeklerden. Tamam şekerim senin kavanozunu ayıracağım:)) Şiir güzel değil mi? Hiç romantik değilimdir ama bu çok anlamlı bir şiir. Bende iz bırakanlardan:) Sana da güzel hafta sonları cancağızım.

      Sil
  15. özgürce bir tarif kokusu ağır olmaz mı :?ama tebrik ediyorum ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aromalı yiyecekleri sevenler için çok hoş:)) Ben onlardan biriyim mesela:) Çok teşekkürler yorumun için. Sevgiler

      Sil
  16. hiç duymamıştım canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yaygın yapılan bir reçel değil:) Aromalı tatlıları çok sevenlerin, seveceği bir reçel ama:)) Sevgiler ve teşekkürler nazik yorumun için:)

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ayşeciğim:) Aromalı reçel sevenler için tam 12'den vurmak:) Sevgiler kocaman.

      Sil
  18. Mmm çok farklı bir tarif :) Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. Aaa hiç hiç duymadım ben bu reçeli ama:)Ellerine sağlık canım ..Muhteşem olduğuna eminim..Kitap gibi kadınsın vesselam:)Sürekli yeni şeyler öğreniyorum senden..Ellerine emeğine sağlık..Şiire de bayıldım ayrıca..Kal sağlıcakla cancağızım:)Kocaman öpüyorum ve sevgilerimi yolluyorum sana<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir reçel işte. Bütün yenilebilir çiçekleri yapıldığı gibi, bu güzelliğin de reçeli oluyor.:)) Zeynom alemsin:) Bu kitap benzetmesini ben teyzeme yapardım:)) Demek; ben de artık o kategoriye girmeye başladım:)) Canımsın teşekkür ederim şu sıcacık satırlarına.:) Sende sağlıcakla kal cancağızım:)

      Sil
  20. Pes diyorum sana. Yakında sardunya reçeli, lale reçeli falanda yaparsın sen. Tam reçel yapmayı öğreniyorum falan derken böyle uç bir olayla karşıma çıkıp moralimi bozdun. :)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma arkadaşım ancak cevap yazabiliyorum. Biliyorsun benim ufaklığın rahatsızlığı ile ne yaptığımızı bilemedik. Valla ben çiçek reçellerine bayılıyorum. Daha doğrusu aromatik olan tatlılara bayılıyorum. Değişik bir lezzet ve aroma. Moralini bozma bre kardeş:)) Senin imalatları da biliyoruz:)) Sağol.

      Sil
  21. İlk defa duydum..tadını çok merak ettim..mutlaka deneyeceğim.Ellerinize sağlık. mutlu kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Güliz, eğer aromatik lezzetlerden hoşlanıyorsan çok seveceğini tahmin ediyorum.:) Çok teşekkür ederim nazik yorumuna:) Sevgiler gönderdim.:)

      Sil
  22. Diğer çiçeklerin reçel tariflerini de beklediğimi söylerkennnn, Emelin kavanozundan bir kaşık aldım habein ola. Canım benim ellerine sağlık. İlk kez geçen yıl yada öndan önceki yıl yine senden ve biriki arkadaştan duymuştum. Ama bu çiçeği toplayabileceğim yer yok:( deneyemedim maalesef, ama tadını çok merak ediyorum. Ellerine sağlık. Lezzet salkımım. Canım çok harikaydı..
    Sevgilerimle sarıldım sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün birlikte bir kahvaltı ya da çay sofrasında tadarız belki:))) Belli mi olur:))

      Sil