Pazartesi, Şubat 11, 2013

Mandalinalı Mini Tartlar



              İstanbul uzunca bir süredir yalancı baharı yaşıyordu.  Nihayet bugün kışı hissettim galiba.:) Mevsimler gereğini yapamadığı zaman sanıyorum insanoğlunun metabolizmasını da etkiliyor ve bizler de, daha doğrusu kendi adıma konuşmalıyım, ne yapacağımı bilemez hale geliyorum.:) Kalın giysem, güneşli saatlerde ter içinde kalıyorum.:) İnce giysem, güneş çekilince donuyorum. İlk defa portmantoda, paltom, yün kabanım ve yağmurluğum bir arada duruyor. :)   Ağız tadıyla, "Hava berbat... Şu havada güzel bir kuru fasulye ve pilav iyi gider... Yanına da tahin helvası" diyemedim gitti.:))  Lodostan başımızı kaldıramıyoruz. Esiyor, gürlüyor... Birkaç damla yağmur... Ertesi gün, yine aynı nakarat.:) Kısacası, mevsimi yaşayamadık daha ve Şubat ayının ortalarını bulduk neredeyse... Mart ayının 15 i yaz, 15 i kış derdi annem... Bu hesaba göre, bir ayımız var kışa veda etmeye. :)  Tabii ki böyle olmayacak... Bize bir oyun edecek gibi gözüküyor...  Havaların bu denli kararsızlığı, hastalıkları da çok arttırdı ne yazık ki.  Çıkıp iki laf etmek için bir arkadaşıma uğramaya kalksam,  neredeyse hepsi  hastalıktan kırılıyor.    Zavallıların, telefonda seslerini tanımakta güçlük çekiyorum. :(    Eh! evde de torun olunca, hastalığı alıp, küçüğüme satmamak için oturuyorum oturduğum yerde. :)   İşte buradan sizlerle dertleşiyorum. :)    Bir yerlere gidemeyip evde oturunca, ne yapılır? :) Evet!...    Aynen öyle mutfağa girdim ve bunca hasta ile telefon görüşmesi yaptıktan sonra, bol mandalinalı  mini tartlar yapmaya karar verdim. :)    Biliyorum şu grip denen illet, telefondan bana geçmeyecek ama...:)  C  vitamini takviyesini, evimizin dış işleri bakanlarına karşı,  kalkan yapmak en hayırlısı gibi geldi bana. :))

Malzemeler:

Hamur:
- 1,5 Su bardağı Un
- 125 gr Tereyağ (Soğuk)
- 1/2 Su bardağı Pudra şekeri
- 1 tutam tuz

Krema:
- 3 Yumurta
- 1,5 Su bardağı şeker
- 2 Çorba kaşığı Un
- 1 Çorba kaşığı Mısır nişastası
- 3 Mandalina Suyu (1/2 Su bardağı)
- 3 Mandalina kabuğu rendesi
- 3 Çorba kaşığı Labne
- 1/2 paket Kabartma tozu

Yapılışı:

* Un, pudra şekeri ve tuz elenir. Soğuk tereyağ ilave edilir ve hamur haline getirilmeden küçük kırıntılar halinde pyrex bir kalıba yerleştirilir.
* Hamur 170 derece önceden ısıtılmış fırında, pembeleşinceye kadar pişirilir. (Hamurun kalıbın kenarlarına değdiği yerde pembeleşme görüldüğünde, pişme süresi tamamlanmıştır.
* Yumurtalar şekerle birlikte beyazlaşana kadar çırpılır.
* Karışıma, mandalina suyu, kabuğu, labne peyniri ilave edilir ve çırpmaya devam edilir.
* En son olarak un, kabartma tozu ve mısır nişastası eklenir .
* Karışım, pişirdiğimiz hamurun üzerine dökülerek, 160 derece de 35-40 dakika kadar tekrar pişirilir.

Soğuduktan sonra dilimlenir. Hindistan cevizi ve pudra şekeri serpilir.

AFİYET OLSUN. :)


3 yorum:

  1. Elinize saglik, guzel gozukuyor tart lar..acaba alt hamuru cokmu ince oluyor??Sizin oralarda yaz havasi gibi bizim burada tam kis..bu sene guzel gecti sayilir buradada, tabiki soguk yerinde:( ama en azindan cok fazla kar yagmadi...sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Aynen deddiğim oldu. :) Dün kışa uyanmıştık , bugün yine bahara. :) Hastalığa davetiye çıkarmak böyle oluyor işte.Evet alt hamur çok ince oluyor. Ve yağlı olduğu için ağızda dağılan bir taban. Üstteki, köpüksü kremamsı tabaka daha kalın ve pişmemiş zannetmeyin yumuşak bir doku olacak. Biraz cheesecake havasında:)

    YanıtlaSil
  3. Ben grip olduğum zaman haftalarca sürünürüm. 2 senedir zerdaçal+ limon dilimleri + bal kavanozda 2 gün bekliyor sonra sabah akşam sıcak bitki çaylarına 2 yemek kaşığı ( sulanıyor zaten) bu karışımla hastalanmıyorum. Meyve olen her şeyi çok seviyorum . Eline sağlık.

    YanıtlaSil