Cuma, Şubat 15, 2013

Ebrulu Sevgililer Günü Pastası



                    Dün kutlama nedeniyle veremediğim tarifimi bugüne sakladım. :) Malum "Sevgililer Günüydü dün.:)     "Anne hem imalatı yaptın, hem de bloguna malzeme oluşturdun" demesinler diye, tarifi ister istemez bugüne kaydı. Anneler Günü , Babalar günü derken, bir de nur topu gibi  "Sevgililer Günü" müz oldu çok şükür. :)   Kendi gençlik yıllarımı hatırlıyorum, henüz böyle bir günümüz oluşmamıştı ve birbirini seven insanlar her daim muhabbet içinde geçinip gidiyorlardı. :)) Sanırım... bir muhabbet  sorunu yaşamaya başlandığı hissedildi ki... Toparlamak için böyle bir gün icat edildi. :) Her neyse kötü de olmamış, piyasa canlanıyor, insanlarda bir koşuşma başlıyor, metabolizmalar hızlanıyor, eğlence mekanları dolup taşıyor, fena mı? hayatlara bir günlüğüne de olsa renk geliyor. Ben de, sevgiye saygı duyanlardan biriyim. Ancak; bunun dayatma,  ilan edilmiş, takvimde belirlenmiş bir gün ile güçlendirilebileceğine, ne yazık ki inananlardan değilim.:) Bu arada inananlara da sonsuz saygı duyuyorum.
                 Bu pastaya gelince...:) Benim gençlerin de, özel bir kutlama yapmayacaklarını bildiğim için, günün anlam ve önemine binaen kulaklarımı kapatmadığımı göstermek istedim ufaklıklara :))

Malzemeler:

Kek için gerekli malzemeler:

- 3 Yumurta (Oda sıcaklığında)
- 1+1/2 Su bardağı Toz şeker
- 3/4 Kutu Çiğ Krema (Oda sıcaklığında)
- 2,5- 3 Su bardağı Kek Un (Ekstra kabartma tozu koymayınız)
- 2,5 Yemek Kaşığı Kırmızı Sıvı Gıda Boyası ( Fo Gıda boyalarını kullanıyorum)
- 5-6  Damla Acı Badem Aroması (Dr. Oetker)

Beyaz Ganaj için gerekli malzeme:

- 100 gr Fildişi Kuvertür Çikolata
- 1/2 Kutu Çiğ Krema (200 gr lık kutu)
- 1 Tatlı kaşığı tereyağ
- 3-4 Damla Acı Badem Aroması

Yapılışı:

* Yumurtalar ve toz şeker beyazlayıncaya kadar çırpılır.
* Çiğ krema , gıda boyası ve aroma ilave edilerek çırpmaya devam edilir.
* En son kek un ilave edilir. Kıvamı, spatuladan dökülürken katlanmasıyla belirlenir. Yarım bardak opsiyonlu un, yumurtaların büyüklüğü ile orantılı olarak ilave edilmelidir.
* 170 derece sıcak fırında, 30-35 dakika pişirilmelidir. (Kürdan ya da bıçakla kontrol edilmelidir.

Beyaz Ganaj:

* Çiğ Krema, kaynama noktasına gelmeden ısıtılmalıdır.
* Küçük parçalara bölünen fildişi kuvertür, aroma, ve tereyağ sıcak kremanın içine atılır ve erimesi sağlanır.
* Soğuduğunda, yine soğutulmuş kekin üzerine dökülür.
* Süsleme konusu tamamen hayalinize kalmış:) Ben biraz " Ebru" çalıştım.:)
* Beyaz Ganajdan küçük kaselere ikişer yemek kaşığı alıp, kürdan ucuyla aldığınız boya ile istediğiniz renkte renklendirebilirsiniz.

AFİYET OLSUN.:)

12 yorum:

  1. BEN BÖYLE GÜZELLİK GÖRMEDİM
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM
    HAYIRLI CUMALAR

    YanıtlaSil
  2. Sağolun Gül Hanım :) Size de hayırlı Cumalar. Pastaya gelince.. Onlarla uğraşmayı çok seviyorum. Hem dinlendiriyor, gereksiz şeyleri düşünmeyi engelliyor, hem de yenilebiliyor. :)

    YanıtlaSil
  3. Nilgün biz yapamıyoruz diye çıldırtmak için mi bunlar? :)) Böyle bir zariflik ve görsellik yok ya. Ellerine sağlık inanılmaz gözüküyor, senin tariflerini özellikle yazıyorum ama bu mümkün değil. Beni çok çok aşıyor. :))

    YanıtlaSil
  4. Benim can arkadaşım:))) Çıldırma yahu.:) Ne marifetli insanlar var. Ben daha gölde damlayım. Resim yapmayı çok severim ve ebruyu da. Sanıyorum beyaz ganajı kitreye benzetince başladım ve daldım gittim... İşte bu çıkıverdi ortalığa. :) Ben de beğendim. Şimdi torunun yaşı için hazırlıyorum bir tane. Umarım herşey yolunda gider. Bakalım ona yorumun ne olacak?.:))

    YanıtlaSil
  5. Cok acele geldim hemen kacacam pastani sonra incelerim ama nefis olmus bu:))
    Sizin ekmekler firindan cikti simdi kokusu nasil guzel..misafirler gelmeden yiyecegim dayanamam, tesekkuirler paylasim icin demek istedim..guzel hafta sonu diliyorum..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık demeliyim önce.:) Sonra da afiyet olsun tabii ki:)Ben de yarın sabah kahvaltısına yapacağım çocuklara.:)

    YanıtlaSil
  7. sözler az kalacak bu güzelliğin yanında,süper bir şey yapmışın canım ,ellerine sağılık,kesin bir gün denemek istiyorum,süper.

    YanıtlaSil
  8. Sağol Masez :) Senin de ellerine sağlık ben de senin bazlamanın peşindeyim:)))

    YanıtlaSil
  9. Nilgün Hnm.
    Oya gibi işlemişsiniz..
    Her babayiğidin harcı değil bunu yapmak..

    YanıtlaSil
  10. Sağolun Mine hanım:) Esasında bu bir teknik. Ebru da kitre ve boya ile çalışılıyor bilirsiniz. Burada da wet on wet dedikleri iki ıslak malzeme ile çalıştım. Beyaz çikolata ganaj ve renkli çikolata ganaj. Eli titremeyen herkes yapabilir:)

    YanıtlaSil
  11. Resmen sanat eseri, nİlgün hanım. Bayıldım ama yapabilir miyim ? bilemedim, elinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim yaparsınız:) Mutfağını çok seven biraz da resme meraklı olan tüm arkadaşlarım yapabilir. Ben torunum öğlen uykusundayken yapmıştım:) Sevgiler.

      Sil