Çarşamba, Şubat 13, 2013

Barbunya Fasulyesi



             Yaz ayları geldiğinde; sıcakların artmasıyla birlikte, yemek konusunda ailenin tüm fertleri sorun yaşamaya başlar. Sıcak yemeğe burun kıvıran kıvırana :) Ben de beş yıldızlı tatil köylerinden örnek alıp, üç yıldızlılarla başa çıkacak, zeytinyağlı  ve salata sofrası kuruyorum. :) Tabağını alan, mutfak tezgahının başında, Allah ne verdiyse alıp, dilediğince karnını doyuruyor. Geçen yaz küçük kuzum, henüz tüm salata çeşitlerine, bizimle birlikte iştirak edememişti  ama bugünün sinyallerini vermeye başlamıştı. :) Yoğurdu sade olarak yemeyen çocuk, kabak salatasının yanındaki sarımsaklı yoğurda hayır demiyor, turşuların ucundan tattırdığımızda, gerisini önünden nasıl kaçıracağımızı şaşırıyorduk. Allah kısmet ederse bu yaz Cemrem de sofradaki yerini alacak. :)  "Yaz sofralarının vazgeçilmezi nedir?" diye sorsalar, hiç düşünmeden "Barbunya fasulyesi" cevabını veririm. Zaten temmuz ayından başlayarak, ekim ayının sonuna kadar yani barbunyalar pazar tezgahlarından çekilene kadar, bir hafta çalı, bir hafta barbunya, bir hafta taze fasulye gibi bir dönence içerisinde sofraya geliyorlar.:)   Tabii ki; Eylül ayı da bu güzel sebzenin bendeki stoklanma ayı. :) Torba torba alıp, televizyonun karşısına geçiyorum hem söyleniyorum, hem ayıklıyorum. :) Ama; Ocak  Şubat aylarında yerken de, "Aferin bana" diyorum.:)) Yine buzluğa müracaat ettim bugün... Havayı güneşli gördüm ya...:) Küçük organizerimin altıda, yine yaz imalatı domates ve kırmızı biber karışık pürelerimle dolu:))) "O zaman, bir barbunya fasulyesi hakketmişizdir bugün" diyerek mutfağın yolunu tutuyorum. :)

Malzemeler:

- 1 Kilo Barbunya Fasulyesi
- 2 Soğan (Orta boy)
- 1/2 Çay bardağı Sıvı yağ
- 1/2 Çay bardağı Sızma Zeytinyağ
- 3/4 Su bardağı Domates ve biber püresi
- 1 Tatlı kaşığı Tuz
- 4 Tatlı kaşığı toz şeker (Azaltılabilir... Bizde zeytinyağlılar hafif tatlı yapılır. :) )
- 3-4 Adet Sivri biber

Yapılışı:

* Barbunya fasulyeleri üzerine çıkacak kadar su ve tuz ilavesi ile haşlanır.
* Soğanlar rendelenir ve sıvı yağ içerisinde pembeleştirilir.
* Domates püresi, tuz ve şeker kavrulmuş soğanın üzerine ilave edilir.
* Siyah haşlanma suyu süzülen fasulyeler, soğanlı domates karışımına eklenir, çekirdekleri ayıklanan sivri biberler ve  yarım bardak sıcak su ilavesi ile pişmeye bırakılır.
* Altı kapatıldıktan sonra sızma zeytinyağ gezdirilir. Soğuduktan sonra servis tabağına alınır.

4 yorum:

  1. Ben de çok severim. Son senelerde mevsimi ne kadar uzun sürdü. Ben acı biber koyuyorum, biraz da acı biber salçası. Ve de dediğin gibi şekerlice. Ellerine sağlık sanki dondurucudan değil de yeni alınıp yapılmış gibi. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. benim küçük kız barbuniyaya bayılıyor ,her gün yese bıkmaz,yazın biz de açık büfe oluyor ,ellerine sağılık canım,nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Mazes bizde de aynen öyle inan.:) Sabah, öğlen akşam yiyebilirler:)

    YanıtlaSil
  4. İlhan aman uzun sürsün:))) O benim kurtarıcı sebzem:) 7' den 77' e herkesi mutlu ediyor.:)

    YanıtlaSil