Pazartesi, Ekim 21, 2013

Antep Fıstıklı Kadayıf Tarifi... Bayram nedeniyle oluşan gecikme için özür dilerim.:)




                     Bayram nedeniyle tarifi yayınlayamadığım için özür dileyerek, hemen tarife geçiyorum.

Gerekli Malzemeler:

- 500 gr Tel kadayıf
- 250 gr Tereyağ (125 gr tereyağ + 125 gr becel olarak kullandım)
- 200 gr Bütün Antep fıstığı
- 2 yemek kaşığı bal ya da pekmez

Şerbeti :

- 4 Su bardağı toz şeker
- 3,5 Su bardağı su
- 1/2 Limon suyu

Yapılışı: 

* Şerbet kaynatılır ve limonla kestirilerek, soğumaya bırakılır.
* Yağ eritilir ve serinlediğinde tel kadayıfların üzerine gezdirilerek, tüm kadayıfa yayılması sağlanır.
* Eritilen yağın bir kısmı, kadayıfın serileceği tepsiye dökülür ve 2 yemek kaşığı bal ile birlikte tepsiye yayılır.
* Göz kararı 2'ye bölünen kadayıfların yarısı, bal ve yağ karışımlı tepsiye alınır ve ince olarak yayılır.
* İkinci bir tepsi ile üzerine bastırılarak, ezilip incelmesi sağlanır.
* Bütün halindeki Antep fıstıkları, kadayıfların üzerine serilir.
* Kalan  yağlı kadayıflar, fıstıkların üzerine yayılır ve tekrar tepsi ile bastırılır. (Yarım saat kadar üstünde tepsi ile bırakarak muntazam kızarmasını sağlıyorum.)
* 180 derece önceden ısıtılmış fırında, kızarana kadar pişirilir.
* Bal ve yağ karışımı sürülerek kızartılan alt yüzü üste gelecek biçimde, ters yüz edilir.
* Ilık şerbet, sıcak kadayıfa verilir.


Önemli not:
*    Pekmez ya da bal kullanılması alt yüzün kızarmasında çok önemlidir.
**  İnce olması için mutlaka, ikinci bir tepsi ile baskı uygulanmalıdır.
***Şerbet ılık, kadayıf sıcak olmalıdır.

AFİYET OLSUN.


12 yorum:

  1. Muhteşem gözüküyor Nilgün'cüğüm, kaymak, fıstıklar, harika! Eline koluna sağlık canım
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Müjdecim:) Ben yine küçücük yedim ve:))) 3 gündür Dukan diyeti atak evresini yapıyorum::)) Önce tatil, sonra bayram biraz ayıp ettim çünkü:)) Sevgiler.

      Sil
  2. Oy oyyyy benim canım arkadaşım döktürmüş yine. Ellerine kollarına sağlık.. 10 kilo vereyim söz bir dilim yiyeceğim:))
    Çok öptüm iyi geceler Nilgüncüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatım ben de sonradan yiyeceğim inşallah:)) Aynı sen gibi aldığım 4 kiloyu vermeye uğraşıyorum:) Yerleşmeden verirsem ne ala:)) Yoksa yapışır kalır üzerime:) Sevgiler cancağızım:))

      Sil
  3. tek kelimeyle harika görünüyor ellerinize emeğinize sağlık olsun kocaman sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzucuğum:)) Ben de senin blogdaki "Mısır Unlu tuzlu kek" e gönül verdim:) İlk fırsatta deneyeceğim. Seneler önce, anneciğimin bir "Nazlı kek"i vardı, mısır unuyla yapılan ama o tatlıydı. Tuzlu olmasına rağmen bana onu hatırlattı:)) Senin de ellerine sağlık. Sevgiyle kal.

      Sil
  4. Nilgün kolay gözüküyor ama enerji deposu ya. :)) Görünüm müthiş. Ancak girebiliyorum bloglara. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün şerbetliler öyle be arkadaşım:)) Her dakika yapılıp yenilmiyor nasıl olsa. Arada bir kabahatli de olsa yenir:)) Teşekkürler yorumuna.

      Sil
  5. Canım Nilgün'cüğüm, en sevdiğim tatlıdır kadayıf. Şu günlerde hala annemlerdeyiz. Annemler de harika tatlılar yapmışlar ama kadayıf yoktu :))
    Ellerine sağlık canım ve nice ağız tadıyla tatlıların yendiği bayramlar dilerim...
    Öpüyorum seni canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prenses kadayıfta benden olsun dedim:)) Anneciğinin ellerine sağlık. Kim bilir ne mükellef sofralarda ağırladı sizleri. Ağız tadımızın yerinde olacağı, özgür, anlamlı ve kansız bayramlarda tatlılarımızı paylaşmak üzere diyelim:) Sevgiyle kal prenses.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık Nilgün hanım dün bloğunuza uğramış gezme fırsatı bulamamıştım Bloğunuz ve tarifleriniz çok güzel 75.takipçinizim bana da beklerim sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Semacığım:) Beğenin için teşekkürler. Ben de ziyaretine geleceğim. Sevgiyle kal.

      Sil