Salı, Ekim 08, 2013

Meyveli Tartoletler...



Buğday Krakerlerinin tarifini hafta içinde yazacağım. Sağlıklı Mutfak için iyi bir öneri:)) GÖZÜM TARTOLETLERDEEEE....



             Sarı yaza uzatılmış tatil planı, seyahatler, ufak tefek hastalıklar derken bloğa yazı yazmayalı üç haftayı geçmiş.:) Yazamadığım gibi, sizleri takip edebilme konusunda da epeyce sıkıntılı bir dönemdi. Geçti çok şükür. Facebook dan takip eden arkadaşlarım biliyor.:) Güzel bir işe imza attım. Son 23 senemi birlikte geçirdiğim, bazen hayat arkadaşım, bazen dert ortağım, çoğunlukla kadim dostum " olduğunu zannettiğim":)) sigara paketime ve çakmağıma  "ELVEDA" dedim. Çok uzun yıllar süren bir birlikteliğe böylece noktayı koymuş oldum. Bundan 23 sene evvel de böyle bir karar verip, tam 9 YIL (Dokuzyıl) :)) sigarayı elime almamıştım. Ama en büyük hatayı, sığındığım mazeretle dokuz yıl sonra başlamakla yapmıştım.:)) Kısmet böyleymiş diyorum:) Benim hayatımda; 2 kere bu dosta elveda demek varmış demek ki:)) Neyse bu defter kapandı. Ama iştah açıldı...
            Bunun geçici bir devre olduğunu biliyorum. Belki, emaneten bir kaç kilo alıp, sonra geldiği yere gönderirim:))  Bu tartoletleri ve buğday krakerlerini atıştırmalık olarak yaptım. Tartoletler evdeki kuzulara, buğday krakerleri de bana:)))

Gerekli Malzemeler:

- 250 gr Un
- 125 gr tereyağ (Soğuk ve küp küp kesilmiş)
- 1 çorba kaşığı Pudra şekeri
- 1 tutam tuz
- 3-4 çorba kaşığı buzlu su

Yapılışı:

* Un, pudra şekeri ve tuz bir kabın içinde karıştırılır.
* Tereyağ küçük parçalar halinde unlu karışıma ilave edilerek, parmak uçları ile ekmek kırıntısı görünümü alana kadar karıştırılır.
* Buzlu su kaşık kaşık ilave edilerek, hamurun birbirini tutması sağlanır.  (Avucunuzda sıktığınızda dağılmamalıdır.)
* Hamur bir poşete konularak buzdolabında en az 1 saat dinlendirilir.
* Dinlendirilmiş hamur. 3-4 mm kalınlığında açılıp, tart kalıplarına yayılır. (Ben küçük kalıplar kullandım)
* 160 derece, önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirilir.

Pastacı kreması:

- 2 Su bardağı Süt
- 3 yemek kaşığı Un
- 2 Yumurta sarısı
- 2 Yemek kaşığı tereyağ
- 5 Yemek kaşığı toz şeker
- 1 paket Damla sakızlı Vanilya.

Yapılışı:

* Tüm malzeme muhallebi gibi pişirilir, kabuk tutmaması için karıştırılarak soğutulur.
Krema soğuduktan sonra, tartoletlerin ortasına koyulur ve üzeri istediğiniz her türlü meyve ile süslenebilir.

AFİYET OLSUN.:)

20 yorum:

  1. Nilgün abla ne yaptin sen böyle beni tam can evimden vurdun su aralar hastayim canimda öyle güzel tatlilar geciyor ki gözümün önünden anlatamam ellerine saglik canim afiyet olsun sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim:) Kıyamam sana:)) yakınlarda olsan, ikram etsem keşke:( Geçmiş olsun. Umarım ciddi bir şey değildir. Sevgiler kocaman.

      Sil
  2. Nilgün'cüğüm tartoletler harika görünüyor, şöyle yanında sıcacık çayla ne güzel olur..eline koluna sağlık..
    facebook'a pek bakmıyorum, yalan olmasın giriyorum, şöyle biraz, 5 dakika filan bakıyorum sonra kapatıyorum...zaten pek facebook seven biri değilim kırk kez dondurdum açtım:))
    o yüzden sigara işini okumamıştım ÇOK sevindim 23 yıl ciğerlerine yazık etmişsin be Nilgün'cüğüm yazık değil mi sana:(( çok sevindim hiçbir şey bahane olmasın bir daha da...bak ben hiç içmedim, içmem..rahmetli annem,babam da öyleydi..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yazık oldu Müjdeciğim:) Alışılmış işte:(( Benim anneciğim hiç içmezdi. Babam ise her tablaya bir tane yakıp bırakır...Sonra da dolaşa dolaşa içerdi:)) Ben o derece değildim tabi ama kullandım işte yıllarca. Bitirdik ortaklığımızı artık:)) Sevgiler can dost.

      Sil
  3. Nilguncum. tartoletler nefis herzamanki yaptiklarin gibi..bugday krakerlerin tarifide sirada demissin cabuk gelsin..sigara isine cok sevinmistim, kilo mu alacaksin bosver arkadasim sagligini etkilemedikten sonra birkac kilo nun lafimi olur..sen beni gor 1 haftadan 2 kilo gobek cikintisina ilave yaptim:))) yani dert etmeyelim...aliriz veririz yururuz kosariz gelip giderler:)) gitmezlersede kendileri bilirler:) ellerine saglik diyorum sekercim, ama
    inanki ben yemeden duramam o tartoletleri bilesin..sevgilerimi yolladim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim buğday krakerlerin tarifini vereceğim, tadı az, bence güzel kıtır kıtır bir bisküvi:) Şu ağzımızı sulandıranlardan değil tabii ki,:))) Kilo işine takılmıyorum. Dukan sağ olsun yaparız bir ay kurtuluruz kilodan. Sıkıntıları son safhada idi sigaranın. Tartoletlerden birkaç tane ben de yedim:) Zaten lokmalık:)) Sefamız olsun boşver:)) Sevgiler cancağızım.

      Sil
  4. Öncelikle sigarayı bıraktığınız için sizi tebrik ederim. Umarım yollarınız bir daha asla kesismez. Tartoletlere gelince gercekten cok sevimli görünüyorlar ;) insan yemeğe kiyamaz ;)) ellerinize saglık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Edacığım:) Evet! bir sayfayı daha kapattım hayatımda.. Yolu açık olsun diyelim:)) Tartoletler iyiydi valla:)) Bir iki tane de ben gönderdim mideye:)) Teşekkürler sıcacık yorumun için. Sevgiyle kal.

      Sil
  5. Canım bence çok isabetli bir karar vermişsin inşallah daim olur,bende eşimde yaşadım aynı olayı 25 sene önce nişanlıyken alerjik astım geçirip sigarayı 5 sene bırakmıştı.Bir gece rüyasında görüp tekrar başladı inanamadım başkası olsa abartıyor derdim inan bana:)Nasıl bir şey bu sigara rüyada tekrar başlatıyor insanı diye şaşırmıştım.
    Kendim çok şükür ki hiç içmedim geçen sene eşim grip oldu Rabbimin hikmeti işte tiksindi sigaradan ve tekrar bıraktı inşallah hiç başlamaz....Lafa daldım tartöletleri unuttum çok severim ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım bırakıp hele hele uzun süreli bırakıp tekrar başlamak en büyük acizlik:( Kendi adıma söylüyorum bunu. Dokuz yıldan sonra yapmamalıydım. O yılların içinde, annemiş kaybettim. "İç iyi gelir" dediler içmedim. Birkaç büyük olay yaşandı, ikram ettiler içmedim. Ama, bir olaya sığındım:(( Bence o andaki moral düzeyinle çok alakalı. Eğer zayıf bir zamansa, ne yazık ki hakimiyet sigaraya geçiyor.:( Ama artık bırakmak farz olmuştu.:)) Kapandı o defter. Tartoletler:))) Güzeldi. Sevgiler en kocamanından Deryacığım.

      Sil
  6. Nilgün ablacım tartoletler harika görünüyor ellerine sağlık:)) sigarayı bırakmana çok sevindim sana dumansız sağlıklı bir yaşam diliyorum:))öpüyorum sevgilimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Elifim:) Vakit çoktan gelmişti artık ertelemek mümkün değildi. Evde dumansız hava sahası oluşturduk. Büyük kızımda içiyordu o da bıraktı:)) Küçük kızım ve damatlar zaten içmez:) Kabahatli ikimizdik:) Biz de vazgeçtik oldu bitti:))) Sevgiler ve beğenin için teşekkürler.

      Sil
  7. Canım arkadaşım benim uzun aradan sonra senin ara geldi. Hergün bakıyorum Nilgünüm ne yazdı diye. Çok şükür kavuşturana..Canım benim sana daha önce bahsetmiştim diye biliyorum ama bahsetmediysem ben yıllarca esiri oldum o sigara denen kötü arkadaşın. Ne zaman poliplerimde CA tespit edildi, ne zaman polipleri aldırdım ameliyat başarılı geçti derken sıçramış, daha sonra olduğum daha büyük temizleme ameliyatı ve tedavi süreci sonrası sigarayı bıraktım. Üst üste iki ameliyat ardından sigara bırakma 52 kilodan 79 kiloya çıktım. Tam 42 yaşıma kadar 52 kilodan hamileliklerim hariç 1 kg almamıştım. Beni bu kilo alma çok üzdü, kendime bakmayı bıraktım, saçımla başımla ilgilenmeyi bıraktım. Yeni yeni düzeliyorum daha. Blogdan edindiğim siz dostlar sayesinde ''sigaranın değil dünyanın herhangi bir yerinde uzak yada yakın tanıdık veya tanımadık ama sana değer veren dostlar, arkadaşlar, ahbaplar' olduğunu bilerek öğrenerek düzelmeye başladım. Hatta 2-3 kilo bile verdim bu aralar. Daha da vereceğim. Geceleri içmeyi özleyerek uyandığım dost sandığım bana büyük zarar verdi. Yollarda yürüyemez, hem yürüyüp hem nefes alamaz olmuştum. Şimdi geceleri bizim hatunlar ne yazmış ki, ne pişirmiş ki, tüh keşke gündüz okuyabilseydim duyguları ile uyanıyorum.. Şimdi bir nebze nefesin dünya olduğunu öğrendim. İyiki bıraktım. Yaşamak güzel.

    İyi ki bıraktın. Seni kutluyorum. Allahtan tek dileğim büyük kızım, damadım, eşim de içiyorlar. Onlar da bırakır. Bu zehirli dumandan kurtulurlar..

    Sigaranın zararlarından çok çektim ya, o melun hastalıktan çok ürktüm ya çenem düştü.

    Az kalsın muhteşem tartoletlerden onların ne kadar şahane göründüklerinden bahsetmeden kaçacaktım. Şahanesin. Ellerine sağlık. Marifetli arkadaşım. Elleri de kalbi de leziz arkadaşım..
    Sevgiyle sarıldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatcığım özlemiştim seni:)) Sen de güzel işler yaptın biliyorum. Güzel evinde mutlu, huzurlu, sağlıklı, sevdiklerinin baktığın yerde olduğu güzel günler diliyorum.:) Sigara...:(( Evet! Dost zannettiğimiz, baş düşmanımız... Esasında bilerek lades demek budur herhalde... Her türlü zararı
      biliriz ama vazgeçme konusunu hep erteleriz.:) Tuhaf bir kararla, bir akşam bu son paket dedik kızımla, ertesi gün de paket bitince içmeme kararını uyguladık. Ama ben o gece hastanede buldum
      kendimi, sabaha kadar orada kaldım. Bazı tetkikler yapıldı. Doktor hanım o gece, bunu bırakın yoksa koroner yoğun bakımda bırakırsınız dedi:)) Bıraktım zaten dedim ama zamanlama o kadar komik ki kadıncağız belki de inanmamıştır:)) Neyse, bitti Vuslatım. Bir daha dönüş yok. İnşallah damatlar, kuzu ve eşin de bırakır. Tartoletlere gelince uzat tabağını :)) Paylaşalım:) Kocaman sevgiler cancağızım.

      Sil
  8. Tartoletler çok güzel görüyor çok severim. ellerinize sağlık...
    Sigaradan kurtulmanıza cok sevindim hayatta bu radikal kararları almak çok zor oluyor bazen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radikal kararlar:)) Daha radikallerini de almıştım zamanında:)) Sağol iyi dileklerin için. Sanıyorum zor zamanları atlattım. Tartoletlerden keşke hepinize uzatıp ikram edebilsem:) Sevgileyle kal.:))

      Sil
  9. oyy oyy canım ne güzel lezzetler paylaşmıssın :)Ben de bir gün sana geleceğim :) Bu güzellikleri tadacağım.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel valla:))) Bak yakınsın, beğendiğin neyse söyle yaparım:)) Sevgiler

      Sil
  10. Yaşasın Nilgün geri döndü, hem de sigarasız . Söylemeden edemeyeceğim ama en büyük yardımcı su biliyor musun? Devamlı büyük bardak su yanında olsun. Ama sakın birden dikip içme vücuttaki mineralleri de yok edermiş o zaman. Hele içebiliyorsan buzlu su . Her yudumda içinin temizlendiğini fark edeceksin. Tabii ki tartoletler nefis. Hele meyvelerle daha da süper. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Evettt:)) Sigarasız döndüm:)) Su içiyorum ama yanımda hep bir bardağım yok. Yahu püf noktası uzmanımısın nesin??:)) Buzlu su severim elbette:)) deneyeceğim . Sabahları kalktığımda koca bir bardağı deviririm aç karnına:( O da mineralleri mi yok etmiş şimdi?? Hay Allah:) Tamamdır ustacım, artık yudum yudum ve buzlu su. Teşekkürler.

      Sil