Pazartesi, Eylül 02, 2013

Lavantalı Un Kurabiyesi Tarifi Koymayı unutmuşum:)) Emelciğim hatırlattı...









                   Lavanta, bugüne değin kimlerin elbise dolaplarına girmedi ki... Güzel kokusu ve göğe yüzünü dönmüş, dik duruşlarıyla, benim de vazgeçilmezlerimden. Bundan 10 yıl önce " Lavantalı kurabiye yaptım" deseydi birisi bana, belki de güler geçerdim. Bu güzel çiçek; Rebul'un kolonyasında, dolabımda güzeldi çünkü.:) Gün, bugünmüş demek ki... Artık; lavanta, pastalarda... kurabiyelerde...makaronlarda...sütlü tatlılarda... Kısacası, mutfaklarımızda.  Değişik rayihası ile kurabiyeye de çok yakıştı diyebilirim. Daha önce de bahsettiğim üzere bu aromaları kızıma sipariş vermiştim.:) Gelirken aromalar geldiği gibi, beraberinde bu aromalarla tatlandırılmış kurabiyeler de geldi.:) Yiyecek ve kendime göre adaptasyonlar yaratacaktım. Bu kurabiye aynen böyle hayat buldu. Darısı menekşeli makarona... Ancak; makaron için mutfak ısısının biraz düşmesi ve hafif serin bir havanın gelmesini bekliyorum.:) Güneye bakan ve sabahtan akşama kadar güneş alan bir mutfak  zorluyor imalatları...:) Sonbaharda makaronlarla karşınızda olurum inşallah.:))) Arayı boş bırakacağımı zannetmeyin tabii ki...

Gerekli malzemeler:

- 1+ 1/2 Su bardağı Un
- 3/4 Su bardağı Mısır Nişastası
- 3/4 Su bardağı pudra şekeri
- 125 gr Tereyağ (Oda sıcaklığında)
- 100 Margarin    ( Oda sıcaklığında)
- 8-10 damla lavanta aroması
- Bir tutam tuz

Lavantalı Ganaj Malzemesi:

- 40 gr Bitter Çikolata
- 40 ml çiğ krema
- 7-8 damla lavanta aroması
- 1 tatlı kaşığı  tereyağ (Oda sıcaklığında)


Yapılışı:

* Un, mısır nişastası  ve tuz bir kapta  karıştırılır.
*  Şeker, (oda sıcaklığındaki) tereyağ ve margarin ile karıştırılır. (Krema kıvamını alana kadar)
* Kuru  malzemeler, krema kıvamındaki yağlı karışıma ilave edilip, hamur toparlanır. ( Kıvamı yumuşak olmalıdır.)
* 30 dakika buzdolabında dinlendirilen hamur,  avuç içinde küçük toplar halinde şekillendirilir.
* 160 derece sıcak fırında, üstleri beyaz kalacak şekilde pişirilir. (10-15 dakika arasında)
* Ganaj için, çiğ krema kaynatmadan ısıtılır, küçük parçalara bölünmüş çikolata içine atılarak eritilir. Son olarak aroma ve tereyağı ilavesi yapılarak, oda sıcaklığındaki kurabiyelerin üzerine gezdirilir.

AFİYET OLSUN. :)


18 yorum:

  1. Nilgün sen de son nokta yok gerçekten. bana lavantadan ne olur deseler dediğin gibi Rebul'ün lavanta kolonyası derim, bir de İstiklal cad. si ve Nişantaşı'nda torba içinde lavanta satan Roman vatandaşlar gelir aklıma. Bakalım daha neler göreceğiz? Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son nokta yok arkadaşım.:)) Onu koyduk mu iş bitmiş demektir.:) Artık bir başına Rebul hükümranlığı yok gördüğün gibi:))) Benim mutfakta girdi işin içine. Bir gerçek var ki; yeni lezzetler keşfedilecekse, bunun sonu yok. Korkmamak lazım, denenecek ve uygun olanlar kayıt altına alınacak.:) Ben de kendimce bunu uyguluyorum işte. Eğer bir gün şu hayal ettiğim mekanı açarsam, bu kurabiye spesialim olur:)) Varan 1.:)

      Sil
  2. Harikasın Nilgün'cüğüm yani hiç duymadığım lezzetleri senin blogunda duyuyorum, görüyorum, kurabiyelerin görünümü nefis eminim tatları da öyledir, hayal ettiğin yeri en kısa zamanda açmanı dilerim..amin
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Müjdecim:)Araştırıyorum işte. Bu konudaki merakım sonsuz. Bakalım neler yapılabilir derken çıkıyor ortaya bir şeyler:) Bu kurabiyeler, Ceyda'nın getirdiği kurabiyelerden esinlenerek çıktı ortaya.:) İyi şeyler olacak inşallah ve hep beraber göreceğiz:) Sevgiler cancağızım iyi dileklerine çok teşekkürler.

      Sil
  3. NILGUNCUM BENDE HARILASIN DIYORUMDA LAVANTA AGIR OLMADIMI ACABA KURABIYEDE? MERAK ETTIM SIMDI HMMM....SENIN HATIRINA LAVANTALIYIDA DENEYECEGIM AMA:))ELLERINE SAGLIK.
    BIRDE BUNCA GUZEL SEY YAPIYORDUN AMA MASALLAH INCECIKSIN...YOKSA SEN SADECE YEDIRIYORMUSUN??:)) XO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi küçük kuzu ile yayınlamaya çalışırsan başına her şey gelebilir.:)) Ayrıntıları daha sonra anlatmalıyım:)) Dene harika oluyor. Çok yoğun değil aroma zaten. Ama " burdayım" diyor.:) Ben ucundan, kıyısından yiyorum.:) Çocuklar bizde yiyen takım. Çok incecik değilim ama kilolu da olmadım hiç. Doğumlar hariç:))Bu iltifat için, Söyle, ne istersin?:)) Sevgiler can dost.

      Sil
  4. Ha tarifmi yok yoksa benmi gormuyorum?!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Düzelttim tekrar. Yazıp, kaydetmeden yayınlarsam böyle olur işte:)) Sağol hatırlatma için.

      Sil
  5. Hahaha Nilgun sabah sabah guldurdun..Lavanta kokusunu duyunca bayildin tarif gitti aklindan dimi..usenmezsem bugun gidip lavanta kokulu aroma bakacagim, yakinda balkbarn var tam senlik tum pisirmelik malzemeler sus malzermeleri ve aromalar var..bir bakim:)) tekrardan ellerine saglik ama ben senin gibi ucundan kiyisindan yapamam tepsinin yarisini yerim..saka degil gercekten yerim:)) sarildim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Emel haklısın:)) Vuruldum ki, ne vurulmak. Ah! orada olacaktım ve bu işle ilgili dükkanları alt üst edecektim.:) Şimdi küçük takım seyahatte Yunan adalarını geziyorlar gemi ile. Onlara da sipariş geçtim. Hakiki damla sakızı ama ada işi olmalı:)) Ve baharatlar... Ben de bir tuhaflık var. Kabul:))) Ucundan, kıyısından yiyorum valla:) Benim tabağımla, kuzunun tabağı aynı boyda. Akşam onunla bir çeşit tamamdır yemek işlemi:)) Bir yere gidersem de salata ve sebzeli ne varsa uyar ama miktar yine aynı:) Ben özeniyorum ama yiyebildiğim kısıtlı. Kucak dolusu sevgiler sana.

      Sil
  6. Canim ellerine yüregine saglik kurabiyeler nefis görünüyor bende lavanta cayini cok severek tüketiyorum sinirleri yatisdirdigini söylüyorlar ama ben kokusu icin iciyorum paylasim icin tesekkürler sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gügücüğüm.:) Lavanta akla hayale gelmeyecek şekilde yakışıyor tatlılara:) Muhtemelen çayında aldığın aromanın aynısını kurabiyede düşün:)) Bence çok hoş. Sevgiler kocaman.:)

      Sil
  7. Nilgün'cüğüm, aromaların geldiği belli oluyor :)
    Menekşeli makaronları sabırsızlıkla bekliyoruz.
    Lavantalı un kurabiyesini denemeden yorum yapamıyorum. Sen güzel diyorsan mutlaka güzeldir canım...
    ellerine sağlık.
    Sevgiler gönderiyorum sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Denemelisin Heyyficim:)) Lavanta çayı içer misin? Aynı onun gibi işte:)) Benden de kocaman sevgiler.

      Sil
  8. CANIM GERÇEKTENDE ŞOKTAYIM
    ÖNCE YANLIŞMI OKUDUM ACABA DEDİM
    YOK DOĞRU OKUMUŞUM
    ELLERİNE SAĞLIK DİYEYİM NE DİYEYİM
    BU ARADA GÜL LEREDE BAYILDIM
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şengülcüğüm.:) Yok yanlış okumadın:)) Doğru. Bu ara güllerden gidiyorum dur bakalım:)) Şimdi yeni bir yayın için hazırlık yapıyorum. Yine mi güller demeyin ama.:)) Sevgiler.

      Sil
  9. Buralarda misler gibi Lavanta kokuyor..Kesin Nilgün Lavantalı birşeyler yapmıştır..Aaaa yapmış gerçekten. Ve çok harika görünüyor. Ellerine sağlık canım benimmm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet bildin:)) O lavanta kokusu buradan. Biraz geç kaldım kusura bakma cevap vermekte. Biraz tansiyonum oynadı ve üç gündür hastanede yapılanların etkisi ile uyuklayıp duruyorum. Bilgisayara bakamadım bile. Şimdi iyiyim. Sevgiler cancağızım.

      Sil