Perşembe, Eylül 05, 2013

Erikli Gül Tatlısı... Kolay, Lezzetli ve Şık...:))


Tatlımızın pişmeden evvelki pozu...


Tatlımız pişti...:) Tabakları hazırlayın.:)



Tabakları hazırlayın demiştim.:)) Şimdi tabağınızın kenarına birazda dondurma ekleyin ve kendinize rahat bir koltuk seçin.:))) Afiyet olsun.



                    Artık anlatmaya başlamalıyım galiba...:) Bu defada benim genç tayfadan, küçük olanlar seyahatten dönüyor. Onlar bir yere gidince, dönüşleri için sürpriz beklerler.:)) Buna ben alıştırdım. Bakalım ben gidip dönerken,onlar benim için neler hazırlayacaklar.:) Çok şükür korkum yok. Evvel Allah, çocuk yaşlarından beri yemek yapmaya alışık oldukları için, mutlaka güzel bir şeyler bulacağım sofra başında.:)) Bu tatlı kolay, şık ve çok lezzetli bir tad. Malzemesi hemen hemen her evde bulunabilecek cinsten. Özel malzemelere hiç mi hiç ihtiyaç yok. Üstelik benim gibi tatlı konusunda, cezalı olanlar için de bulunmaz cinsten.:)) Adı tatlı sadece.:) Genellikle, meyvanın üzerine serpilen, toz şekerin karamelize olması ile ortaya çıkan muhteşem bir tatlı. Malzemeler mi? Hemen yazıyorum...:)))

Gerekli Malzemeler:

- 10 dikdörtgen milföy yaprağı
- 3 Çorba kaşığı Pudra şekeri
- 1 Tatlı kaşığı tarçın
- 650-700 gr Bardak Eriği
- Üzerine serpmek için biraz toz şeker

Yapılışı:

* Her dikdörtgen milföy yaprağı, merdane ile uzunlamasına açılarak inceltilir.
* Ortadan uzunlamasına ikiye bölünür  5'er cm eninde uzun şeritler elde edilir.
* Bardak erikleri ortadan ikiye bölünerek, çekirdekleri çıkarılır ve ince ince dilimlenir. (Yuvarlar olacak şekilde)
* Uzun şeritlerin üzerine, (eriklerin yarısı milföy üzerinde, yarısı dışarıda kalacak şekilde) dizilir.
* Pudra şekeri ve tarçın karıştırılarak üzerine serpilir.
* Şeritlerin meyvesiz bölümü, meyvelerin üzerine kapatılarak, rulo şeklinde sarılır.
* Her rulo bir kürdan yardımı ile kilitlenir.
* Meyvaların üzerine gelecek biçimde toz şeker serpilir.
* 180 derece sıcak fırında meyveler karamelize olana kadar pişirilir.

AFİYET OLSUN:))

24 yorum:

  1. manzaraya bak yahu:)))harikasın Nilgün'cüğüm sen mutlaka pastane açmalısın, eline sağlık afiyet olsun...
    sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Müjdem:)) Sen hep A4 boyutu tarif diyorsun:)) Bu defa kısacık ama çok lezzetli bir tarif:) Kolayından. Sevgiler cancağızım.

      Sil
  2. bunun elmalısı da var sanırım, çok şıklar,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mehtapcım:) Dilimlenebilecek her meyve ile yapabilirsin:) Armut, elma, şeftali ve bardak erikleri ile harika oluyor. Dikkatini çektiyse, erik bitince iki tanesini şeftali ile yaptım:)) Sevgiler.

      Sil
  3. Canım ellerine sağlık şık ve leziz sayfanın yeni halini çok sevdim sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deryacığım:) Sayfanın yeni görüntüsünü beğendiğine sevindim:)) Benim için fazla romantik ama aydınlık bir sayfa oldu. Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  4. Nefis görünüyor canim ellerine saglik bayar iyisin tatlicilikta gel bana katil beraber yürütelim bu isi:))belkide bilmiyorsundur bende pastaciyim dir siparis üzerine pastalar yapiyorum sevgiler♥ sayfama beklerim canim
    http://angelcakex.blogspot.de/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gügücüm:)) Kendimce yapıyorum bir şeyler işte:) Seviyorum değişik şeyler üretmeyi. Sayfanı ziyaret edeceğim. Hadi çalışalım birlikte:))Sevgiler.

      Sil
  5. Nilgün nereden buluyorsun bunları ya? Tam kolay dedin diye hadi bir niyetleneyim dedim işin içine oklava falan girdi. Muhteşem gerçekten ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Yahu oklava ile yufka açmayacaksın:) Merdane ile biraz inceltip uzatacaksın:) 15 dakikada yapılıyor inan. Dene, senin çok seveceğini düşünüyorum.Şeker oranı az, milföy hamuru biraz kabahatli ama her güzelin bir kusuru var değil mi? :))

      Sil
  6. Nilguncum cok harika olmuslar..yapabilirim hemen ama birsey soracagim..yarisi milfoy uzerine yatisi disina demissin ya orafa milfoyu ortalayarak alt kismi bos mu kaliyor ve o alt bos kismimi meyvelerin uzerine kapatiyorsun? Yoksa ayri parca bos milfoymu kapatiyorsun..idare et sorumu:))) nefisler nefiss birde dondurma ...afiyet olsun hepinize.kucakladim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim, 5 cm lik şeriti ortalayarak yerleştireceksin, diğer yarısını üstüne kapatacaksın ve rulo olarak saracaksın:) 1. şık yani:)) Üstüne ek parça yok:)) Severim seni:))

      Sil
  7. Bu arada hep yazacagim unutuyorum sayfandaki degisiklik hos olmus renkler super birde fincan tabagindaki inci kolye, fincanlar muffin, tabaklar cok kibar:)) Blog sahibesine benziyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı kadınsın sen:)) İnci kolyeler... Haklısın. Bende hatırası büyüktür.Hayatım boyunca altın olarak sadece alyans ve annemin yüzüğünü taktım. Takı olarak inci ve mercan takarım başka şey sevmem ve bizde gelenektir, kızlarımın 18. yaş günlerinde hediyem birine beyaz inci, diğerine siyah inci kolye ve küpe takmaktır. Onlar ömür boyu takılır.:) Bana da annemin hediye ettiği gibi. Seni gerçekten çok seviyorum. Bana ait olanları bulup çıkarıyorsun.:))Sherlock Holmes gibisin:)) O, fincanın dibindeki inci kolye aynen bu çağrışımla yerleşti buraya:))) Sevgiler...Sevgiler ve sevgiler.

      Sil
  8. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ ellerınıze sağlık...sunum cok hoş olmuş...tadıda emınm oyledır..sızı sayfama eklıyorum...sevgılerımı bırakıyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Pınarcım.:) Beğenilerin için teşekkürler. Ziyaretine geleceğim:) Sevgiler.

      Sil
  9. Ama bunlar harika görünüyor, ellerinize sağlık ne hoş görüntüsü var bu tatlıların, bayıldım.
    Dediğiniz gibi ağır bir tatlıda değil üstelik.
    Bu arada, sayfanızın yeni halini çok beğendim, çok ferah olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Muhterem Hanım:) Birçok meyva ile yapılabilen basit ama lezzetli bir tatlı. Oldukça da masum, şerbetlilerin yanında. Sayfanın görüntüsünü beğendiğinize memnun oldum, benim için fikirleriniz çok önemli. Teşekkürler nazik yorumunuz için.

      Sil
  10. Maşallah sana Nilgün ablacım harikasın:)nasıl da güzel olmuşlar insan yemeye kıyamaz yahuu:) ellerine sağlık canım benim... Kocaman sevgilerimi bıraktım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim çok teşekkürler. Güzel kuzularımızdan daha güzel tatlısı yok ama, bu da arada değişik bir tad olsun işte.:) Ben de seni ve güzelleri öpüyorum. Sevgiler.

      Sil
  11. İşte budur...
    Görsel efektli arkadaşım benim...
    Muhteşem görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prenses:) 1 haftadır Antalya'daydım, bloğu açınca yine ruhumu okşayan yazılarınla karşılaştım. Görsel efekt :))) İyiymiş:)) Teşekkürler cancağızım.

      Sil
  12. Bu ne bu ne bu ne dilim tutuldu böyle birşey olamazzzz.. Bayıldım. Marifetli arkadaşım. Şahaneydi. Bende ilk davet verdiğimde mutlaka buraya dönüp bakacağım..Ellerine sağlık Nilgüncüm..ss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatım okuduysan ferketmişindir. Zahmeti az, şık ve lezzetli:)) Ben bayıldım. Sen de seversin diye düşünüyorum. Şimdiden afiyet ola:)

      Sil