Perşembe, Mart 28, 2013

Soslu Kök Ispanak (Zeytinyağlı)





                    Bu aralar doğum günü, özel gün kutlamaları derken... Aldık başımızı gittik tatlılar diyarına.:)) İç sesim " Biraz frenle" dedi:)) Fazla umursamıyorum ama, arada bir kulak asmakta da fayda var. Evde tatlıya meraklı benden başka beş vatandaş var. Büyük kızım yaza hazırlıyor kendini ve Dukan diyeti ile mücadele veriyor.:) Küçük kızım haftanın dört günü nişanlısı ile spor merkezinin yollarını aşındırıyor.:)) Büyük damat.:))) O, yemeği çok sever. Şimdi yeni bir tatlı için yol gösterdi yakında vizyonda olacak.:) Küçük damadıma gelince...O, o kadar ince ki; ne yese zarar vermez.:)) En talihlimiz, Altancığım bu şartlarda. Cemrem, makaronlar bitince üzüldü.:) "Bir babaya.. bir sana" diye verdiğim makaronları,  maalesef büyük bir ihanet içinde..." Hepsi bana" diyerek mideye gönderdi.:))) Tabii ki şeker oranı yüksek olduğu için, vitrin ... büfe sakladık ama, boş tabağı görene kadar direnmeye devam etti.:) Üstüne de, kök ıspanak pişirince, burun kıvırdı haliyle. Ne yapalım kuzucum? Her gün baklava, börek olmaz. Biraz da ıspanağa talim...:)))

Gerekli Malzemeler:

- 500 gr Kök ıspanak
- 1 Avuç pirinç ( yaklaşık 1/3 çay bardağı)
- 1/3 Çay bardağı sızma zeytinyağ
- Tuz
- 1/2 tatlı kaşığı toz şeker

Sos için gerekli malzemeler:

- 1 Su bardağı yoğurt
- 150 gr Keçi peyniri
- 2 diş sarımsak
- Nane ve pul biber

Yapılışı:

* Yıkanmış kök ıspanaklar, pirinç,tuz ve şeker ilavesiyle (çok az su katılarak) pişirilir. Pirinç, saldığı suyu çekecektir. Altı kapatıldıktan sonra sızma yağ ilave edilir.
* Üzerine yoğurt, ezilmiş keçi peynir, sarımsak ve nane -pul biber ikilisinin ilavesi ile lezzetlendirilmiş, sos gezdirilir.

AFİYET OLSUN:)

10 yorum:

  1. Ah ah tatli bizim evde de revacta her zaman ama sizdeki gibi evde olunca bizde de sorun. Kizlar aynen yaza hazirlik dietinde. Esimin se sekeri oldugu icin yememesi lazim. En iyisi ispanak. Bol yogurtlu ben seviyorum. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum Şuleciğim:))) Bahar ayları başlayınca bir düşüncedir alıyor evleri... Fazlalıklardan nasıl kurtulacağız diye. Sorumlusu sadece yapan olarAk benmişim gibi bir de gönül koyuyorlar:))) Yahu diet yapan yemesin, desem de olmuyor işte:)) Gözleri kayıyormuş... Göz hakkı diye bir şey varmış... Dinle dur:)

    YanıtlaSil
  3. küçük hanım varken sizin evde bol,bol tatlı olacak ,boş ver,diyet yapanın gözü kaymaması lazım .ıspanağın da ..al beni diyor galiba ,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  4. Evet Sevgili Mazes:) Diet yapan yemesin ne yapayım. Kuzuya da diet yaptıracak halimiz yok ya:)

    YanıtlaSil
  5. Benimde acilin frene sonuna kadar basmam lazım..Ellerine sağlık canım..
    Ha birde şu kelime doğrulama olmasa ne kolay olurdu düşüncelerimizi bildirmek:)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür sevgili Vuslat. Kelime doğrulamaya gelince benim de başım dertte onunla.:)))

    YanıtlaSil
  7. AH DUKAN DİYETİ AH
    BENDE HER AKŞAM NİYETLENİP SABAHA VAZGEÇİYORUM
    ISPANAĞIN HER HALİNİ ÇOK SEVERİM
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI AKŞAMLAR Bİ TANEM

    YanıtlaSil
  8. Gülcüğüm ben de sen gibi sebzeciyim. Etle fazla aram yoktur. Belli başlı bir kaç yemek haricinde. Ispanak gerçekten hem hafif hem de hazmı kolay bir yemek. Yıkaması biraz zor ama sarımsaklı yoğurt olunca yanında asla üşenmem:))

    YanıtlaSil
  9. Bu kadar süper şeyden sonra ben bile çok sevdiğim halde burun kıvırabilirim. :)) Aslında ıspanak kökü padişah yemeği imiş. Biz de yeni yeni kıymati anlaşıldı. Bazı marketler sırf kök olarak satıyorlar. Ben bazen kavuruyorum yumurta kırıp yiyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Vallahi çok güzel:))) Siz de bizim gibi ot, kök sevenlerdensiniz:) Yese anlayacak lezzetini ama o inadı yok mu???:))))))))))Bu arada anneciğim de ıspanak yaparken yapraklarla kökleri ayırırdı senin usul. Yapraklar börek olur, kökler de pirinçle aynen bu şekilde pişerdi.

    YanıtlaSil