Perşembe, Mart 21, 2013

Çikolatalı Truff




                    "Zaman, hesap devri" derdi anneciğim. Bugün pişen yemeği ertesi gün yemeyi istemezdik.:) Tabii ki anneciğime eziyet olsun diye yapılmazdı bu soytarılıklar.:) Çocukluk işte... Akıl bir karış havada, yediğimiz önümüzde, yiyemediğimiz ardımızda... Yap şımarıklığı, otur aşağıya.:) Sık sık şu sözleri duyardım ağzından... "Tabakta pirinç bırakılmaz... Kalan pirinç tanesi kadar çocuğun olur" derdi.:))) Sanki birkaç çocuğumuz olmuş da büyütmüşüz gibi , alırdı bir korku... Çatalın tersiyle ince ince toplayıp, tabakta pirinç tanesi bırakmamak için özel gayret sarfederdik.:) Esasına bakıldığında ne kadar doğru önerilermiş. Nasıl alıştıysam, öyle de devam ettim ve hala tabağımda yemek artığı bırakamam. Hala, az kalan bazı yemekleri değerlendirip bir şeyler yapmaya gayret ederim. Geçen gün truffları yaparken bunları düşündüm, mutfağımda. Allah razı olsun ki, anılar bizi asla yalnız bırakmıyorlar.:(   Ne zaman bir şeyler yapmak üzere mutfağın yolunu tutsam, anılarım da peşim sıra geliyor...
                    Şekilli bir şeyler yaptığımda bol miktarda kek parçacıkları arttırıyorum. Onları da truff yapmak için kullanıyorum. Yani anneciğimin söylediklerini harfiyen uyguluyorum. Truff içinde kullanmadığım yıllarda da    çeşitli taze meyveler ve muhallebilerle değerlendirirdim. "Truff ilaç gibi geldi" desem yalan olmaz. :)

Gerekli Malzemeler:

- 350 gr Kek (Rondodan çekilmiş) (Pastanın kırmızı kekinin bir katını burada kullandım)
- 1 Kutu çiğ krema (200 gr)
- 200 gr Bitter Kuvertür Çikolata
- 1 Çay bardağı vişne tanesi (Rondodan çekilmiş)
- 1 Çay bardağı Fındık
- 1 Çay bardağı Damla çikolata
- 1/2 Çay bardağı Vişne likörü

Yapılışı:

* Çiğ krema kaynama noktasına kadar getirilir ve küçük parçalara ayrılan çikolata ilave edilerek eritilir.
* Hazırlanan ganaja likör ilave edilerek  buzdolabında soğutulur.
* Vişne taneleri ve fındık rondodan çok küçültülmeden çekilir ve ganaja ilave edilir.
* Son olarak, kek kırıntıları ilave edilerek, yoğurulur ve buzdolabında  1-2 saat dinlendirilir.
* Küçük ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak elde yuvarlak şekil verilir ve kakao, granül şekerler, file badem, file antep ya da hindistan cevizine bulanarak süslenir.

AFİYET OLSUN:)

2 yorum:

  1. İnsan bu saatte hafif şeyler paylaşır, melisa çayı nasıl yapılır? diyet bisküvi yapımı gibi falan. Bunlar çok tehlikeli ama seyretmesi bile yetiyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Annelerimiz hep aynı canım ama iyiki de öyle yetiştirmişler. Truflar çok güzel, çok severim dayanmak biraz zor bir tat.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil