Pazartesi, Ağustos 26, 2013

Limonlu Pasta...Yenilebilen çiçeklerle...Yeni Yaşın Kutlu Olsun Küçük Oğlum.:)






                    Ah! O yirmili yaşlar... başımız dumanlı... anılar sevdalarla bezeli... ileriye dönük sayılamayacak kadar çok proje... İdealler...Okullar bitmiş, gelecek kaygısı başlamış...Miğferleri giyip, savaşa hazırlanışımız... Güzel yaşlar vesselam:))  50' lilerin sonuna yaklaşıldığında, hoş bir tebessümle, uzaklara dalarak hatırladıklarımız.:)
                     Bugün küçük oğlumun yaş günü. Onlar benim her şeyim. Haaa unutmayalım ki; kızımı verdim, ona iyi bakmak şartıyla.:) Aba altından sopa göstermek gibi oldu ama, onlar benim gönlümü çok iyi bilirler. Çok şükür iki kızım var diye çıktığım yolda, iki de güzel erkek evladım oldu. Hatta, KDV'leri bile aldım:)) Kuzum da " Katma Değerim"... Bu Limonlu pasta; Küçük oğluma benden yaş günü armağanı. O, çok tatlı sevmez ne yazık ki. Zaten; incecik oluşu da, bu sevda eksiğinin kanıtı.:)
                     Altanım; üzerinde, çiçeklerden oluşan bir buket var. O sizin, kuracağınız hayatın renkleri olsun. Üzerinde göreceğin tek inci tanesi ise, Zeynebim. O buketin arasında tek olsun, sevdalar adına...
                     Yeni yaşın kutlu, hayatınız baştan sona mutlu, dilekleriniz gerçek, Tanrının izniyle, seneye evli bir çift olarak gireceğiniz yeni yaşlarınızda her şey gönlünüzce olsun.
                     Hepinizi çok seviyorum.

                      Annen,
                      Nilgün


Not: Limonlu pastanın tarifini, detayları ile hazırlayacağım postta bulacaksınız. Üzerinde gördüğünüz çiçekler yenilebilir niteliktedir. Onlarla ilgili açıklama da aynı postta olacaktır.

28 yorum:

  1. çok teşekkürler annecim, inşallah hep birlikte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşama yemeğin ardından, bir mum üflersin artık:)) Dileklerinle birlikte:)) Sevgiler cancağızım.

      Sil
  2. Nice güzel yaşlara oğluna, pasta ise bitirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Reyhancığım:) Teşekkürler yorumun için. Sevgiler kocaman.

      Sil
  3. Pasta harika görünüyor, yenilebilir çiçekler de sanırım senin eserin, eline sağlık gerçek çiçek gibi gözüküyorlar, yalakalık değil ama gerçekten çok marifetlisin Nilgün'cüğüm, ha pastane vitrinindeki pastalar ha seninkiler..oğlunun yaşgünü kutlu olsun nice yıllara..sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Müjdem:) Valla beni yüreklendiriyorsunuz pastalar konusunda. Çiçekler benim el yapımım değil. Türkiye'e çok kullanılmıyor ancak yeni yeni yetiştirciliği başladı. Bunlar gerçek çiçek ve özellikleri özel aromalı ve bazılarının neredeyse tatlı olmaları. Ben Metro'dan aldım. Başka bir yerde de görmedim zaten. Salata ve pastalarda kullanılmaya başladı. Ben de öncülerinden biri olayım istedim.:) Tarifi verirken, bu çiçeklerle ilgili ayrıntıları da vereceğim. Doğum günü kutlaman için çok teşekkürler güzel arkadaşım.

      Sil
  4. maşallah oğlunuza nice mutlu yaşlara,pasta da süper

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine,yüreğine sağlık ne kadar güzel ifade etmişsin duygularını,oğlun çok şanslı pasta harika olmuş detayları bekliyorum.Oğluna sağlıklı,huzurlu güzel bir ömür dilerim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim Deryacığım:) Akşam pastamız kesilince, bir de dilim resmi koyarım tarifi yayınlarken. Sağlıklı, mutlu,huzurlu günler hepimizin evlatları için doğsun inşallah. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Senin gibi bir kayinvalide dostlar basina! Pasta da enfes gorunuyor. Tarifini sabirsizlikla bekliyoruz. Sansli damata nice saglikli ve sizlerle birlikde mutlu yillar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuleeeee geldin:))) Hoş geldin evine, yuvana. Emelciğimin kardaşı:)) Ne güzel yorum bu! Teşekkürler. Pasta bu akşam kesilecek, güzel olduğunu tahmin ediyorum. Limon severler için iyi bir seçenek gibi.:)) Bu arada kutlaman için de ayrıca teşekkür ederim. Hepsine, Tanrı iyi yazgılar yazmış olsun ve mutlu olsunlar. Sevgiler arkadaşım.

      Sil

  8. Maşallah her postta kendini aşıyorsun!
    En meşhur pastanelerdekileri aratmayacak güzellikte görünüyor bu eser!
    Son zamanlarda aldığım iştah açıcı kapsüller ve pastan!
    Bir gece ansızın gelebilirim:-))))

    İnci tanesi ve müstakbel eşine ömür boyu mutluluklar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Destiny; beni yüreklendiriyorsun:) Kitap- cafe sevdamı gerçekleştirene kadar, beynimdeki pastaneyi çalıştırıyorum kendimce:))) Bir gece...bir gün... bir çay saatinde...Ama; mutlaka bir gün görüşmek ümidiyle... İnci tanem ile müstakbel eşine de güzel dileklerini ilettim. Teşekkürler dostum.

      Sil
    2. Cafe sevdana ortağım bilmiş ol canım!
      Benim beynimde çalışan hayali pastanede;
      sen harikalar yaratıyorsun,
      Ben de, deli kızın çeyizi gibi her gün profiterol yapıyorum,
      Çeşit görünsün diye topların arasına(krema üstüne) bir gün çilek koyuyorum, üstüne bol pudra şeker,üstüne yeşil fıstık tozu...
      Bir gün de topların arasına muz dilimi... topların üstüne çikolata sos ve üzerine yeşil fıstık tozu... Yani hile yapıyorum. Aynı ürünü iki farklı şekilde sunarak:-) Cafe/pastanede fon müziği olarak, sürekli 10. yıl, 50.yıl ve 100.yıl marşı çalıyor:-))))
      ve hep tatlı pişirilip sunuluyor misafirlere;-)))

      Ne dersin, açıyor muyuz?

      Sil
    3. Hazırım ortak:)) Sen profiterol, ben pasta imalatına... Sonsuza değin fon müziğimiz tüm marşlarımız olsun. Hayallerimiz ,gerçeklerimiz olsun. 29 Ekim'de sana bir sürprizim var.:)

      Sil

    4. Bayılırım süprizlere:-)
      Merakla bekliyorum!

      Sil
    5. :) Biraz uzun bir süre ama 29 Ekim önemli bir tarih.

      Sil
  9. Merhabalar pasta nefis postunuz da duygulu olmus ellerinize saglik iyi haftalar diliyorum♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gügücüğüm.:) Pastanın güzel olduğunu söyledi tadanlar. Duygusallaşıyorum galiba:)) Eskiden "Hitler'in Kadıköy Şubesi" oluğumu söylerlerdi:)) Şimdi böyleyim işte:) Sana da güzel hafta sonları ve sevgiler.

      Sil
  10. Nilguncum beni bile aglatacaktin okurken:) ne tatli bir annesin sen..
    Pastan nefis Altanada saglikli uzun omurler olsun sevdiklerinle sizlerle hepbirlikte..
    sarildim canim koacaman:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim sen de çok özelsin:) Çocuklarımızı yetiştirip, hayatın taa içine gönderirken biraz duygusal oluyoruz galiba. Belki kendileri büyüyor ama bizlerin nazarında daima desteğe ihtiyaçları varmış gibi...bir garip duygu. Aslında farkettirmeden desteği ben alıyorum galiba.:) Elinden tutup, caddenin karşına geçirdiklerimin...şimdi koluma girip beni geçirdiklerini gözlemliyorum:)) Yaşlanıyorum ve duygusallaşıyorum kısacası:)) Sevgiler ve kutlaman için teşekkürler benim can arkadaşım.

      Sil
  11. Vay arkadaş! vay arkadaş! bende istiyorum. Mutlu yıllar dostum. Benim yerime de yersin pastadan artık.:)Annenin de kıymetini bil. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Galiba tüm isteyen arkadaşlarım için benim ayarlı kalıbı son noktasına kadar kullanmam gerekecek:)) Hepinize yettiririm o zaman:)) Ben; Altancığıma, güzel kutlamanızı ileteceğim ve bir dilim de sizin için yemesini söyleyeceğim:) Söz...:)

      Sil
  12. Nilgüncüm inan aynı şeyleri hissediyoruz. İki kızım var, bir de oğlum oldu. İkincisi küçük oğlum hazır da tam doğmadı daha..:))
    Büyük oğlumla aynı dili konuşamıyoruz bile, google translate olmasa yandık :)) Ama türkçe anneciğim demesi, kızımı hoş tutması bile onu sevmeme çok büyük neden..

    Senin oğluna da çok sağlıklı nice mutlu yarınlar yavrucuğunla..İyi ki doğmuş.

    YanıtlaSil
  13. :)) Canım benim. Anlamak için aynı dili konuşmak gerekmiyor bence. Sevginin ve saygının dili kendine özel. Sarıldığında sıcaklığınızı hissediyorsan ve evladını hoş tutuyorsa gerisi teferruat. Teşekkür kutlamana cancağızım. Hepsi mutlu,sağlıklı, huzurlu yaşasın dileğim bu evlatlarımız için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Nice güzel yılları olsun Nilgün'cüğüm...
    Senin de ellerine sağlık...
    Bu pasta kıyılıpta yenmez bence...
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Heyyficim:) Kıydık, kestik ve yedik bitti:))Bir gün hepberaber yiyeceğiz.:) Sevgiler kucak dolusu

      Sil