Pazartesi, Nisan 08, 2013

Hamsili Pilav






          Tatlılara biraz ara verip, pilav ve meze çeşitlerine şöyle bir uzanmak istedim. Ev ahalisi, yine 40 gün, 40 gece doğum günü kutlamaları hazırlayınca, organizasyonların atfedildiği kişi olarak, bana da bir teşekkür hazırlamak vacip oldu.:))) Bu çocuklara ortak paydada nasıl teşekkür edilir diye çok düşünülmez bizim evimizde... Hamsili Pilav yaparsam, biliyorum ki, hem tam puan alacağım.:) hem de tüm gönülleri kazanacağım.:)) Kararı verdim vermesine de... Bir baktım ki, bu mutena yemeğin, ana notası hamsiden evimizde eser bile yok. :( Bu yemek öyle dondurulmuş paketlerle falan olmaz. Halis mulis denizden taze çıkma hamsi lazım... Bendenize böylece Kadıköy Çarşı'nın yolları gözüktü tabii ki.:) Hava kötü... Yağmur yağıyor... Ama karar verildi bir kere...Bu yemek hayata geçirilecek... Ah! şu koç burçlarının ani kararları yok mu?:))) Beni benden alıyor. :) Hava şartlarını falan gözüm görmedi. Doğruca Kadiköy'e gidip, balığımı aldım. Sonrası mı? :)))) Tabii ki, gördüğünüz manzara ile karşılaştı evimin kuzuları... Afiyet olsun hepinize... Ve teşekkür ederim benim için hazırladığınız tüm sürprizlere... Seneye bakalım annenizin kafasına hangi yemek takılacak.? :)))

Gerekli Malzemeler:

- 1,5 Kilo hamsi
- 3 Büyük soğan
- 1/2 Çay bardağı kuş Üzümü
- 1/2 Çay Bardağı Çam fıstığı
- 2 Su bardağı Pirinç
- 3 Su bardağı Su
- 1 Tatlı kaşığı Yeni bahar
- 2 Tatlı kaşığı Toz şeker
- 1 avuç ince kıyılmış dereotu
- 3/4 Çay bardağı sıvı yağ
- Tuz ve karabiber (miktarı isteğe bağlı)

Yapılışı:

* Hamsilerin tüm kılçıkları temizlenir ve yıkanır.
* Fırına girebilecek bir kabın, tabanından başlayarak, hamsiler birbirlerinin üzerlerine gelecek şekilde dizilir.
( Dizilirken, (hamsilerin bir yarısı üzerine diğer hamsinin yarısı )şeklinde dizilmelidir. Yoksa, pişirilme sırasında, küçüleceğinden, pilav bölümü görünerek, görüntüyü bozabilir.)
* Soğanlar, sıvı yağ ile birlikte pembeleştirilir. Kuş üzümü ve çam fıstığı ilave edilir.
* Pirinçler yıkanarak, kavrulmuş soğanın içine ilave edilir ve kavurmaya devam edilir.
* Pirinçlerin suyu verilir,  baharatları, şeker ve tuzu ilave edilerek, demlenmeye bırakılır.
* Biraz demlenen ve serinleyen iç pilava, ince doğranmış dereotu ilave edilir.
* Tabanı ve yanları hamsiyle kaplanan fırın kabına, demlenmiş olan iç pilav dökülür ve yan çeperdeki hamsiler pilavın üstüne kapatılır, Kalan hamsiler de üst bölümüne döşenerek, 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.

Not: Fırın kabının üzeri alüminyum folyo ile kaplanmalı, alt bölümü kızardıktan sonra, folyo alınıp üstünün kızarması da sağlanmalıdır.

AFİYET OLSUN:)

3 yorum:

  1. Nilgün Hanım,
    Çok güzel gözüküyor valla..
    Sabah sabah canım çekti...

    YanıtlaSil
  2. bir cesaret bende deneyeceğim .yine çok başarılı bir yazı olmuş , bir sonraki yöresel yemeğinizde iç pilavlı gömlek sarma olsa mesela :) onun yapımınada korkarak yaklaşıyorum ama tadına bayılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jülideciğim:)) İç pilavlı gömlek sarma bizim bayram yemeklerimizden biridir.:) Babaanneciğim muhteşem yapardı ve tadı senin gibi benim de hep damağımdadır. Annem de babaannemi rahle-i tedrisatından geçtiği için aynı lezzetle devam etmişti. Eskiden; çarşıda çok ince gömlekler bulunurdu ciğercilerde. Şimdi Nisan belki bulunabilir kuzu gömleği. Benim çocuklar duymasın:( Üzüntüden yemezler. Yaparım ve yayınlarım inşallah. Sevgiler güzel ve zarif arkadaşım:)

      Sil